Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Oprettelse af konto i USA bank - VISA debi~
Fra : Oleander

Dato : 21-01-04 00:11

Hej gruppe

Jeg er lige igang med at ville fuldende mit projekt som virtuel borger
i USA.

Efter igennem længere tid at være muggen over, at se en masse rare
ting gå min næse forbi, udelukkende fordi jeg ikke havde bopæl i
staterne, har jeg nu oprettet en postadresse hos et firma, som mod en
"beskeden sum" påtager sig at videresende al min post til den adresse
jeg oplyser på fremsendelsestidspunktet. Desuden har jeg et telefonnr.
der matcher.

Det "eneste" der nu mangler er en konto med tilhørende VISA debitkort,
da nogle af de flinke mennesker på ebay ikke vil tage imod
internationale kreditkort.

Derfor, kan i hjælpe mig med gode råd om hvor jeg finder info eller
direkte anbefale en bank?

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : atz10101@hotmail.com

Dato : 25-01-04 09:15

Prøv at se hos E*Trade, der kan du oprette en USA Konto, enten via det
danske datterselskab eller direkte host det amerikanske. Om du kan få
VISA til kontoen ved jeg ikke, men det er måske værd at undersøge.
/Peter

Fra : Oleander

Dato : 26-01-04 00:40

Den 25 Jan 2004 00:15:10 -0800, skrev atz10101@hotmail.com:

>Prøv at se hos E*Trade, der kan du oprette en USA Konto, enten via det
>danske datterselskab eller direkte host det amerikanske. Om du kan få
>VISA til kontoen ved jeg ikke, men det er måske værd at undersøge.

Hmmm..
En konto til handel med værdipapirer et vist at strække den i.fh.t.
hvad jeg ledte efter.. :-/

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : tfv@www.worldgamersi~

Dato : 29-01-04 11:25

Hej Ole....hvordan har du praktisk gjort...det er lige sådan noget jeg
også er interesseret i.
Så hvis du er venlig at maile mig firma og sådan, vil det sparer mig
for en masse søgen.
Mail evt. direkte til mig på tfv@www.worldgamersinc.dk

Hilsen Thomas V

Fra : Oleander

Dato : 31-01-04 01:37

Den Thu, 29 Jan 2004 11:24:48 +0100, skrev tfv@www.worldgamersinc.dk:

> [...]
>også er interesseret i.
>Så hvis du er venlig at maile mig firma og sådan, vil det sparer mig

Nu har jeg efterhånden fået temmeligt mange emails ligesom ovenstående
indlæg og det er nok noget nemmere (for mig) hvis jeg lige uddyber
hér.

Det er umådeligt simpelt omend ikke gratis og kan kræve en del tid.

Der er en sammenligning om "mail forwarding" (det var et hint til at
man kan søge på de to ord ) på følgende link:

http://www.mail-forwarding-advisor.com/index.html

Desuden er der http://www.mailservicecenter.com/ som har PMB's rigtigt
mange steder, samt en pæn del services til en fornuftig pris.

Personligt valgte jeg http://www.usabox.com/ Ikke fordi det var det
som blev anbefalet i det øverste link, men fordi det ser ud til at
være "by the book". De lægger ikke skjul på at det man får er en PMB
og ikke ens helt egen adresse (jeg uddyber om lidt). Desuden er de det
eneste sted som _kræver_ at man følger proceduren i.fb.m. USPS form
1583 http://www.usps.com/forms/allforms.htm som giver agenten lov til
at modtage post på ens vegne. Mange andre tillader at man faxer
blanket 1583 ind i underskrevet stand "og så udfylder de resten" -
dette stemmer ret dårligt overens med at USPS kræver at underskriften
er bevidnet af "notarius publicus" (600 kr.!) Hvis de andre firmaer
ikke er hæderlige på dette punkt, hvordan skal man så forvente at de
er det på andre?

Der er lige et par ting man skal være opmærksomme på.

USPS form 1583 kræver 2 x billed-id - der er en uddybende liste over
hvad der sådan ca. er godkendt på CMRA-faq'en her:
http://www.usps.com/feedback/cmra_faq.htm - der er også andre gode
grunde til at læse den faq!

1583 skal sendes i 2 eksemplarer.

Adressen _vil_ kunne genkendes som en Private Mail Box (PMB) hvis folk
kender til begrebet i forvejen. Selv de firmaer som ulovligt skriver
at man kan skrive "Suite:" kan nemlig ikke undgå at skulle tilføje den
specielle 4-cifrede zip-kode som skal sættes efter den alm.
amerikanske zip-kode. Men da langt de fleste vil være temmeligt
ignorante overfor den detalje er det næppe noget problem. Faktisk er
de fleste "man" vil handle med bare interesserede i ikke at skulle
tage stilling til noget andet end at sende indenrigs.

Det der også gør at folk og firmaer som oftest ikke vil handle med
P.O.Boxes er at FedEx, UPS og deslige ikke kan aflevere - det kan de
godt til en PMB (skriv YES i rubrik 5 på 1583).

Det var jo let, ikk'?
1200 kr og $15 fattigere er jeg blevet en postkasse rigere.

Kort om ip-telefonen faldt valget på http://www.iconnecthere.com/ da
de var klart billigst på et fast nr i florida. $9 pr. måned. Jeg
valgte så at købe en Cisco ATA 186 med, da de solgte den til en
favorabel pris. Sidenhen har jeg erfaret at de også er en af de mere
flexible udbydere når det kommer til alternativt udstyr, hvilket gør
at jeg rent faktisk kan benytte min PDA med wifi og bt-headset som
telefon overalt i verden bare jeg er i nærheden af et trådløst AP..

Hvis man vil have flatrate koster det selvfølgelig mere - Vonage kører
favorable tilbud til USA og Packet8 kører med flatrate til USA og
Europa for $49,95.

Stedet at læse om VoIP er helt klart her:
http://www.dslreports.com/forum/voip

Og som svar på mit eget spørgsmål her i gruppen, kan jeg sige at
banken er foreløbig faldet på Citibank - den danske afdelig kunne
dirigere mig i den rigtige retning (men er en selvstændig afdeling og
kan derfor ikke være behjælpelige). Deres IPB-afdeling vil gerne være
behjælpelige... mod et klækkeligt depositum...

Ole
- nu med 10% mere spamblok -