Internetadgang via switch og ADSL-modem?
Fra : Thomas Sørensen

Dato : 20-01-04 22:53

Jeg har ladet mig vide, at man godt kan opnå Internetadgang via et
ADSL-modem fra et lokalnetværk, der er koblet op omkring en switch. Jeg kan
imidlertid ikke få forbindelse når det foregår via switchen - kun hvis jeg
forbinder ADSL-modemet direkte til en pc.
Kræver det absolut en router, hvis man ønsker adgang til Internettet fra
flere computere på et lokalnetværk?

På forhånd tak

Thomas Sørensen
mr-whalesea@get2net.dk

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-01-04 23:02

> [...]
>imidlertid ikke få forbindelse når det foregår via switchen - kun hvis jeg
>forbinder ADSL-modemet direkte til en pc.
Kan det være din brug af krydsede kabler og/eller alm. kabler der
driller?

/Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-04 23:48

"Thomas Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> forbinder ADSL-modemet direkte til en pc.
> Kræver det absolut en router, hvis man ønsker adgang til Internettet fra

Tjek altid om der kommer link, både på modem og switch. Mener bestemt kablet
skal være krydset, eller man benytter evt. uplink på Switch. Når der så er
kommet link på switchen skulle du meget gerne bare skrive "ipconfig /renew"
i command og så skulle du gerne få tildelt en IP, netmaste, gateway og dns´s

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-01-04 00:27

"Thomas Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbinder ADSL-modemet direkte til en pc.
> Kræver det absolut en router, hvis man ønsker adgang til Internettet fra
Hej Thomas,

Som de to andre skriver .. så tjek lige at du har det rette kabel.

Udover det kan jeg umiddelbart se at du har Tele 2 ADSL?
Her mener jeg ikke du får tildelt mere end en offentlig IP og du skal derfor
have en router eller to netkort i din computer hvor du deler internet
forbindelsen videre.

/MD