Ganske enkelt.
Fra : Henning Madsen

Dato : 20-01-04 21:51

Ganske enkelt, men hvor og hvordan ??
På Form1 indtaster jeg et tal og trykker på Button1.
Det indtastede tal konverteres til en variabel X af typen Integer.
Form2 åbnes (ShowModal) og i en Edit vise variablen X.
Hvor og i hvilken Form's interface skal X defineres, for at både Form1 og
Form2 kender variablen.
Mener også man kan plaserer en variabel, således at den kun kendes på den
aktuelle form ??
Mvh. Henning

Fra : Harald

Dato : 21-01-04 00:30

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Form2 kender variablen.
> Mener også man kan plaserer en variabel, således at den kun kendes på den

Hvis det er en variable som skal benyttes af flere forme så vil jeg anbefale
at du putter den og evt. andre i en unit for sig selv som du så indtaster i
Uses i de forme der skal bruge dem.
Hvis du også skal benytte forskellige nonvisual komponenter f.eks. til
databaser så kan en TDataModule evt. benyttes, File > New > Data Module.

Mvh
HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 21-01-04 16:00

> [...]
> Form2 kender variablen.
> Mener også man kan plaserer en variabel, således at den kun kendes på den

Kan også forklares på denne måde.

En variabel som tildeles værdi på form1
skal kunne læses og bruges på form2
Skal den defineres i

Her eller Her
Unit1 Unit2
Private ? Private ?
el el
Public ? Public ?
Håber jeg har udtrykt mig klart.
Mvh Henning

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 21-01-04 22:31

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej
Henning

Den skal erklæres under Public i Form1
Du skal så have Form1, med i USES på din form 2
Og herefter henvise til variablen (Fra form2) som

Form1.MinVariable;

Dette er ikke "god" programmerings form - men den fungerer i en
håndevending.

Lave hellere en global fil, og læg alle dine globale variabler i denne.

Undgå globale variabler hvis muligt

Ulrik