ZyAIR B-2000 V.2 fra ZyXEL på TDC Bredbånd~
Fra : Henrik

Dato : 20-01-04 20:11

Er er nogen det er lykkedes for at komme på TDC Bredbånd (PPPoE) med en
trådløs router
ZyAIR B-2000 V.2 fra ZyXEL? Så er jeg meget interesseret i at høre hvordan

mvh

Henrik

Fra : martin helsted

Dato : 20-01-04 21:03

ja jeg har såen en og det virker fint

mvh martin

Fra : Henrik

Dato : 20-01-04 21:23

Hej Martin

Hvordan har du konfiguret routeren?

mvh
Henrik

Fra : martin helsted

Dato : 20-01-04 21:36

hej ´henrik

det er en ganske almidelig adsl forbindelse du har ikke...

du skal først have forbindelse til routeren, og derefter ind i setupen via
IP adressen

jeg kørte bare den såkaldte wizard setup, så kørte den, men der er man´ge
muligheder...

mvh martin

Fra : Henrik

Dato : 20-01-04 21:55

Hej Martin

Jeg har testet routeren på en TDC-adsl linie med automatisk
ip-adressetildeling, her kørte jeg bare setupwizarden og så virkede den. Men
den TDC-adsl linie som routeren skal bruges på er ikke med automatiskt
ip-tildeling men en såkaldt PPPoE forbindelse, og her har jeg konfigureret
routeren til at logge på med brugernavn og password men jeg får ingen
ip-adresse tildelt udefra.

Fra : martin helsted

Dato : 20-01-04 22:23

ja min makker havde en forbindelse hos tiacali tror jeg det var, der havde
vi også samme problem, han løste deet dagen efter ved at ringe til zyxel
suport det tog under 10 min...

kan ikke huske hvad han gjorde. andet end at de skulle stå på atomatisk ip..

hvad gav du for den router?

mvh martin

Fra : Henrik

Dato : 21-01-04 07:14

Jeg har prøvet at ringe til TDC-support men de kender ikke router og kan
derfor ikke yde support på den. Routeren kostede 850 kr.

Jeg prøver at ringe til Zyxel. Tak for svaret