Snyder Tele2 kunderne.? - Med priser og ~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-01-04 18:36

Jeg har i et års tid været ADSL kunde hos Tele2. Med 256kb/sek som
download hastighed.

Jeg fandt i efteråret ud af at de reklamerede med at opgradering til
512kb/sek ikke koster ekstra. 340kr/md. som før. Incl. moms.

Det bad jeg i december om at skifte til. Jeg har de seneste par uger
oplevet at hastigheden er større. Så det er vist ændret som bestilt.

Men:
Nu vil de have ekstra betaling.
På regningen jeg har modtaget idag kræver de 546,99 kr + moms, for
"Tele2ADSL Campain 512/128".
(For perioden 10/1 - 10/3-04)

Det er godt og vel 340kr/md. incl. moms.

Iøvrigt står på samme regning: "Tele2 ADSL 256/128" 837,60kr.
(For perioden 11/1 - 10/4-04)
Det er iøvrigt _349kr/måned_ efter moms.

Tjener de dermed nogle få kroner ekstra hver måned fra alle kunder.??
Bliver I andre også snydt.?

Man kan her se "de lave priser" som de reklamerer med: (340kr/md)
http://www.editorial.dk.tele2.se/@guSFvUANYT+eoSc6Ij5B@/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser

De kalder det godt nok begrænset tilbud.
Hvad er definitionen på det iøvrigt.?

Nogen kan måske mene at det er småpenge. Især de 9 kr/måned.
Men snyder Tele2 mig for ca. 600 kr, over 2 måneder, inclusive deres
"skjulte" prisforhøjelse.?

Eller har jeg helt misforstået det.?

Jeg kan kun anbefale at man undersøger sin regning grundigt når man er
kunde hos Tele2.

Jeg har endnu ikke kontaktet deres "kundeservice".

Mvh. Jørgen

Fra : Torben Christensen

Dato : 20-01-04 20:59

Jeg kæmper med det modsatte problem, på trods af at jeg har haft adsl hos
dem siden september, har jeg slet ikke fået en regning endnu.
Da jeg i slutningen af november gjorde dem opmærksom på dette, kunne de slet
ikke se jeg havde internet hos dem, det kan de stadigvæk ikke for jeg har
stadigvæk ikke hørt et kvæk fra dem.

mvh. Torben

Fra : Bernd Uthoff

Dato : 21-01-04 20:09

Jeg oplever desværre de samme, siden oktober slås jeg med regninger fra
tele2adsl, også i sammenhang med gratis opgradering. Jeg har kontaktet
deres "kundeservice" mange gang, men de kan ikke finde ud af det. Jeg har
stoppet betalingerne og venter på en korrekt opgørelse eller at de lukker
min linie. Alle jeg snakker med hos tele2, synes det er for dårligt og
uheldigt men ingen af dem har gjort noget ved det. Den sidste jeg talte med
fra tele2 spurgte mig, hvad hun dog skulle gøre, fordi, hun vidste det ikke.

Ud over det, kører det meget fint og nej, jeg føler mig ikke snyd,
lige nu er det mig der har et minus hos tele2. Jeg vil gerne betale mine
regninger, men den skal være korrigeret for alle fejl.

mvh

bernd

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-01-04 21:01

Bernd Uthoff wrote:

> [...]
> fra tele2 spurgte mig, hvad hun dog skulle gøre, fordi, hun vidste det ikke.

Jeg havde for ca. 6 mdr. siden et tilfælde med fejl i regningen.

Det tog adskillige timers ventetid ved telefonen at få sagen afgjort.
(1 - 45 min. ventetid er oplevet)

Da jeg begyndte at _notere_ _navn_ på dem jeg talt med, og tidspunkt,
fik jeg fornemmelsen af at det hjalp.

(Efternavne oplyser de ikke.) Men det er en enkelt gang lykkedes mig at
få en "chef" til at ringe til mig. - Så jeg er næsten stolt over min
succes.!

Jeg er bare seriøst træt af dem.

Især da jeg idag -dagen efter førstnævnte brev - modtog et reklamebrev
med tilbud om at skifte til 512kb/sek.!!! - Uden ekstrabetaling.
Ha, ha, ha, ....

Jeg mener jo bestemt at jeg har haft det i nogle uger.
Det viser bare at der ikke er styr på ret meget hos Tele2.

Jeg opdagede iøvrigt at de i den nævnte regning havde glemt at kræve
betaling for telefonsamtaler. !!
Men kun fast afgift for telefon og ADSL.

Mvh. Jørgen

Fra : Martin

Dato : 22-01-04 09:39

> Eller har jeg helt misforstået det.?
>
> Jeg kan kun anbefale at man undersøger sin regning grundigt når man er
> kunde hos Tele2.

Ja læs lige HELE regningen 2 gange og så lige 2 gange til.
Tele2's regninger er mildt sagt ikke særlig brugervenlige.
Men mine regninger har dog altid været 100% korrekte efter jeg har læst dem
4-5 gange.

Det tal der står på selve girekortet er det tal du skal regne med. Men husk
at nærlæse hvilken periode tallet er beregnet ud fra. :)

Martin

Fra : Bernd

Dato : 22-01-04 12:27

*****Det tal der står på selve girekortet er det tal du skal regne med. Men
husk
*****at nærlæse hvilken periode tallet er beregnet ud fra. :)

lige præcise, du kan sagtens få en rigtig regning med f.e. adsl fra januar
til marts men får igen en i februar - fra februar til april, det er den
hyppigste fejl.

bernd

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-01-04 20:34

Jørgen Rasmussen wrote:

Klip

> [...]
>
> Iøvrigt står på samme regning: "Tele2 ADSL 256/128" 837,60kr.
> (For perioden 11/1 - 10/4-04)
> Det er iøvrigt _349kr/måned_ efter moms.

Jeg har idag talt med deres kundeservice. (afd. for fakturaer)

Og jeg fik en meget positiv oplevelse.!!
Så jeg bliver nødt til at fortælle om det. - Så det ikke kun er negative
kommentarer hver gang.

Talte med 2 forskellige afdelinger, telefon- og ADSL-faktura afd.

Og ventede max. 30 sekunder ialt.!! (Kl. 18:45)

De kunne se at der var en fejl. Jeg får en ny faktura.
betalingsfristen forlænges til 31/3. (Nuv. faktura 31/1)

De er iøvrigt begyndt at fortælle hvad de hedder.

Så alt i alt, en meget positiv oplevelse.

Mvh. Jørgen

Fra : Mr. MC

Dato : 22-01-04 20:57

"Jørgen Rasmussen" <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> De er iøvrigt begyndt at fortælle hvad de hedder.

Det skal man altid som supporter!
Har selv taget support hos en PC butik og jeg præsenterede mig altid med
navn.

> Så alt i alt, en meget positiv oplevelse.

Det skulle det jo også helst være!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-01-04 18:18

Mr. MC wrote:

> "Jørgen Rasmussen" <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal man altid som supporter!
> Har selv taget support hos en PC butik og jeg præsenterede mig altid med
> navn.

Til din info: Jeg har faktisk altid fået et navn. Men kun fornavnet.
Og det anser jeg for at være for lidt. (Jeg er over 40 år. Måske derfor.)

Igår fik jeg også et efternavn.

Chefen har sikkert været på kursus..!

Mvh. Jørgen

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-01-04 11:58

> Til din info: Jeg har faktisk altid fået et navn. Men kun fornavnet.
> Og det anser jeg for at være for lidt. (Jeg er over 40 år. Måske derfor.)

Somregel har du ikke noget at bruge efternavnet til, de har sikkert ikke så
mange der hedder samme navn i samme afdeling. Forstår godt at man ikke
udlevere efternavn. Det kan give psykotiske kunder nemmere ved at finde
deres adresse f.eks.

Da jeg arbejde i et stort firma, udleverede jeg kun mine intialer og mit
fornavn.

Du har ikke brug for mere da firmaet altid kan se hvem du har snakket med.

mvh Tommy Fer

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-01-04 12:36

Tommy Fer wrote:

Klip

> [...]
> mange der hedder samme navn i samme afdeling. Forstår godt at man ikke
> udlevere efternavn. Det kan give psykotiske kunder nemmere ved at finde

Det første er jeg uening i.
Det er almindelig høflighed at sige hele sit navn overfor kunder.

Jeg har gudskelov ikke ofte kontakt til den type funktioner hvor man
f.eks. hører: "Hej, det er firma NN, det er Gitte"

- Hvis jeg havde, ville jeg overveje at droppe firmaet pga. dette.

Det sidste kan jeg give dig ret i.
Men overvej samtidig at telefonbogen er fuld af numre som man kan ringe
til hvis man vil forstyrre nogen.

Jeg mener dermed at den første kommentar skal have mere vægt end den
sidste.
Konklusion: Giv hele navnet.

> Du har ikke brug for mere da firmaet altid kan se hvem du har snakket med.

Det var netop problemet med Tele2. Jeg har ihvertfald (i 2003) i nogle
af de tilfælde hvor jeg kunne henvise til et fornavn været ude for at
den jeg talte med ikke kendte til vedkommende.
Der ville et efternavn være en hjælp.

Mvh. Jørgen

Fra : Bernd

Dato : 25-01-04 13:57

> Klip
> Konklusion: Giv hele navnet.
> Klip

Jeg er i ligeglad med om folk gider oplyse deres navn eller ej, hvis deres
service er ok. Og hvad hjælper det med en navn, når man alligevel ikke
kommer videre i systemet med en klage/problem?

Nb. Ventetiden er blevet mærkbart formindsket, her på de sidste, og de
oplyser igen deres navne. jeg vil håbe, at tele2 har ændrede linien i 2004
hvad servicen og afregninger angår.

mvh

bernd

Fra : Søren

Dato : 10-02-04 12:41

> Det første er jeg uening i.
> Det er almindelig høflighed at sige hele sit navn overfor kunder.

Der er jeg uenig. Mig selv f.eks har et efternavn der sammen sat sammen med
mit fornavn, gør mig til dene eneste i danmark der hedder det.
Hvis jeg arbejdede i en supportfunktion ville jeg da også nægte at give
alverdens kunder mit fulde navn, da folk sjældent er glade for at ringe til
support, og en småpsykotisk kunde ville kunne finde min private adreses,
telefonnumre og emailadresse på 1-2 minutter på nettet.

Supportere skal ikke være mere høflige end andre, men forsøge at løse en
kundes problemer på en høflig og effektiv måde. Der er forskel.

--
Søren

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-02-04 16:35

Søren skrev:

> Der er jeg uenig.

Det er jeg også, men mest fordi min erfaring siger mig at folk er totalt
døve, indtil de selv er færdig med at tale. Forestil dig følgende sætning:

Århus Kommunale Skoleforvaltning, it-afdelingen, drift, du taler med Peder
Vendelbo Mikkelsen. Hvordan kan jeg gøre denne dag bedre, end alle tidligere
dage du har oplevet?

Så er det godt nok nemmere at råbe: HVAD FANDEN VIL DU? Det giver også
brugeren det rette indtryk fra starten af: brugeren forstyrrer.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 10-02-04 19:45

Jørgen Rasmussen <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote:

>Det første er jeg uening i.
>Det er almindelig høflighed at sige hele sit navn overfor kunder.

Hvis man nu på en eller anden måde kunne identificere den
supporter man talte med, så ville dårlige supportere ikke være i
den fristende situation at de kan slippe af med kundens problem
bare ved at sige et eller andet pålideligtlydende vås, så kunden
lægger røret på.

Jeg tror det ville forbedre supporten mange steder.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Søren

Dato : 11-02-04 14:30

> [...]
> lægger røret på.
>
> Jeg tror det ville forbedre supporten mange steder.
Givet...Så giv dem et nummer i firmaet...Det er det nummer man som kunde kan
refererer til hvis man har ris/ros, eller skal beskrive et hændelsesforløb.

Jeg ville aldrig give mit fulde navn ud hvis jeg sad i en support rolle, da
det unikt kan identificerer mig i danmark.

--
Søren

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 11-02-04 19:01

"Søren" <soren@ingenmail.dk> wrote:

>Givet...Så giv dem et nummer i firmaet...Det er det nummer man som kunde kan
>refererer til hvis man har ris/ros, eller skal beskrive et hændelsesforløb.

Netop. Det ville være en god løsning. En automatiseret stemme
der fx sagde "Du stilles nu om til medarbejder nr. 1234".

>Jeg ville aldrig give mit fulde navn ud hvis jeg sad i en support rolle, da
>det unikt kan identificerer mig i danmark.

Jeg kender ikke nok til supporterrollen til at vurdere det om det
er nødvendigt at beskytte sig på den måde, men jeg er bange for
at du har ret i at det er det.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : enirt

Dato : 04-02-04 20:04

http://www.kandu.dk/

Fra : Richard

Dato : 06-02-04 23:52

Hvis du fortæller hvilken dato du valgte at skifte til en hurtigere
forbindelse, så er det nemmere at svare på. Desuden, Har du kigget i
kontrakten, det kan godt være at de har skrevet noget med småt ang. det. men
hvis jeg får datoen, så vil jeg lige regne lidt på det
m.v.h Richard