At fiske i Sverige?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-01-04 13:22

Hej NG

Jeg har den fornøjelse at være blevet inviteret til Sverige sidst i juli
og vil i den forbindelse prøve at smide snøren i lokale elv.
(Vâsterdalâlven)

Nogen der kender stedet?

Hvad kan man mon fiske efter på den årstid?

Hvad bør jeg smide i bilen af fiskeudstyr?

Hvordan fungerer det nu med fiskekort i Sverige? Er det noget man typisk
forlanger eller er der fri fiskeri?

Jeg er grøn mht. ferskvandsfiskeri så oplys mig!

Mange tak

Thomas

Fra : kuspor

Dato : 19-01-04 23:57

Prøv her.
http://www.fiskeportalen.com/

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> skrev i en
meddelelse news:buj6kj$cub$1@sunsite.dk...

Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-01-04 14:46

Thanx!

Der er ret mange links - så jeg vil give mig til at pløje dem igennem

Thomas

Fra : Posten

Dato : 20-01-04 16:22

Vesterdalälven er så vidt jeg husker den der løber fra Sälen og sydover til
Malung.

I den findes stalling i de stærkere strømmende partier, bækørred og i de
rolige partier er der gedde, aborre og så vidt jeg ved også brasen. Bækørred
og stalling fanges overvejende på flue. Men mon ikke også orm duer. Der er
mange fiskere på denne tid ved de nemt tilgængelige steder, men gider du at
gå et par kilometer, kan du nemt finde steder, hvor der ikke kommer ret
mange mennesker.

I Sverige skal man ikke have et statsligt fisketegn, som vi kender det
herhjemme. Men man skal have fisketegn til de lokale områder. Et sådant tegn
gælder så sædvanligvis til en række af søer og vandløb i det område, man
befinder sig.

Fisketegnet købes typisk på det lokale turistbureu, eller hos en lokal
grejforhandler. Så vidt jeg husker gav jeg sidste år 150 Skr. for en uge.

/ Anders

Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-01-04 16:57

Jepsen - den løber fra Sälen. Vi skal bo 8 km syd for.

Mange tak for info om fisketegn - jeg vil blot forhøre mig blandt de
lokale når jeg kommer der op.

Det lyder som om jeg skal smide lidt alt muligt fiskeudstyr i bilen

Thomas

Fra : Posten

Dato : 20-01-04 17:07

Jamen så køber du bare kortet hos den lokale grejhandler i Sälen. Han har
også fingeren på pulsen mht. hvad og hvor der fanges.

God tur.
Posten

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> skrev i en
meddelelse news:bujj7l$fbf$1@sunsite.dk...

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-01-04 19:35

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> skrev i en
meddelelse news:buj6kj$cub$1@sunsite.dk...

> (Vâsterdalâlven)
>
> Nogen der kender stedet?

Mig bekendt løbes en stor del af Vasaløbet på denne (forhåbentlig) frosne
elv.

--
-Jens B.

www.agnsiden.dk - Min online guide til levende agn

Fra : Johannes

Dato : 20-01-04 23:59

Hej,

Jeg kender ikke stedet, men fandt dette link - det indeholder vist det du
søger

http://www.vasterdalafiske.com/

mvh Johannes

Fra : Bossy

Dato : 03-02-04 06:39

et hurtigt råd....da jeg selv har været der .... lad være med at tage alt
for langt opstrøms fra sälen da der er meget lavvabdet i sommerperioden og
derfor heller ikke ret mange fisk

bossy

Fra : Thomas Neumann

Dato : 14-02-04 20:49

Bossy wrote:
> et hurtigt råd....da jeg selv har været der .... lad være med at tage alt
> for langt opstrøms fra sälen da der er meget lavvabdet i sommerperioden og
> derfor heller ikke ret mange fisk

Takker for tip

Thomas