Så er politiet der igen/Og så har vores sk~
Fra : Tommy

Dato : 20-01-04 07:08

http://www.jv.dk/article.asp?id=GPUA511U.1&u1=Indland

Nej men han skal vel heller ikke blande sig i efterforskning. Hunden skal
vel kun udpege "skumle" lokationer og så er det vel det.

/Tommy

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-04 11:57

"Tommy" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej men han skal vel heller ikke blande sig i efterforskning. Hunden skal
> vel kun udpege "skumle" lokationer og så er det vel det.

Hej igen Tommy

Ja det er jo det eneste den kan, og det er jo også der, den har sin fordel.
Selvom stedet er plasket igennem, af utrolige mængder af vand, så kan den
stadig lugte, at der har været en af de vædsker som den er trænet til at
spore. Det kan den gøre på meget kort tid. Branddetektiven kunne gå der i
årevis, og hvis der ikke var andet end lugten, ville han aldrig finde et
sådan sted. Men som du siger, hunden markerer kun at her har der været
brandbar vædske, så må detektiven afgøre, om det har haft noget med branden
at gøre. Så den prøver på ingen måder, at gøre ham arbejdsløs. Den sparer
ham bare for at bruge en masse tid, som kunne bruges bedre andre steder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-04 14:43

"Benny Mortensen" <burkimia@mail333.com> wrote in message

> [...]
> ham bare for at bruge en masse tid, som kunne bruges bedre andre steder.

Desuden kan hunden nemt lugte om en af tilskuerne lugter af brændbar vædske
(det blev vist i Station 2)
http://station2.tv2.dk/indslag/index.php?id=628

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Eifelvuf

Dato : 20-01-04 17:36

"Christian B. Andresen" skrev d. 20-01-04 14:43 dette indlæg :

*****klip*******

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Hej Christian.

Hunden kan IKKE lugte om der er brændbar vædske tilstede, - hunden kan
alene markere på de lugte den er trænet til at markere på, og dette
indbefatter ikke alle brandbare vædsker.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-04 08:18

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> alene markere på de lugte den er trænet til at markere på, og dette
> indbefatter ikke alle brandbare vædsker.

Nej selvfølgelig kun dem den er trænet til. Jeg kan fortælle dig det samme
gælder narkohunde.

Fra : Lou

Dato : 20-01-04 13:54

"Tommy" <no@reply.dk> wrote in message news:<400cc5a9$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Nej men han skal vel heller ikke blande sig i efterforskning. Hunden skal
> vel kun udpege "skumle" lokationer og så er det vel det.

Hej...

Jeg kan ikke forstå at man ikke vil bruge en brandhund der føres af en
brandmand, jeg er selv brandmand og ved fra adskellige brande at , vi
er i de fleste tilfælde mere kompetente til at færdes på en brandtomb
end politiet er! - -de har fået et par timer på politiskolen om
gerningsstedet ( det er som regel alm. politifolk der er der - med
mindre der er tale om mordbrand eller andet).
Ang. det forsikringsmæssige så er han dækket ind via den forsikring
der er på brandmænd, hundens forsikring kan man garenteret ordne
lokalt, så det argument holder ikke...

Efter min mening kan politiet ikke tåle at det ikke er en af deres
hunde...Og de kan jo bare tage brandmanden og hans hund op til en
prøve hos politiet efter de udenlandske foreskrifter - Nej det hele
skylles uvilje hos det kære politi der helst ikke ser nogen gå dem i
bedene...

mvh
Lou

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-04 14:57

"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøve hos politiet efter de udenlandske foreskrifter - Nej det hele
> skylles uvilje hos det kære politi der helst ikke ser nogen gå dem i

Hej Lou

Det er ikke andet. Vi har jo kendt problemet længe, for de vil jo heller
ikke bruge redningshunde. Selvom det måske kunne spare lidt på deres
resourcer, og vi rykkede gerne ud, noget før end Politiet ville gøre. Men
nogen egentlig saglig forklaring, har man aldrig kunnet vride ud af dem, så
uvilje, er nok det rigtige ord.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 20-01-04 17:46

"Lou" skrev d. 20-01-04 13:54 dette indlæg :

> Hej...

Hej Lou.

> [...]
> brandmand, jeg er selv brandmand og ved fra adskellige brande at , vi
> er i de fleste tilfælde mere kompetente til at færdes på en brandtomb

Brandtomt.

> - -de har fået et par timer på politiskolen om
> gerningsstedet

Det samme har du - hvis du er ansat i Falck på fuldtid har du fået et
par timer på AMU. Hvis du er tilklader, har du med stor sandsynlighed
ikek fået nogen relevant undervisning i gerningsstedbevaring, o.s.v.
Hvis du er kommunalt ansat, har du fået stort set det samme, - fra
Politiet.
Så med mindre du er Tekniker, ved du ikke en bønne mere om påsatte
brande, end den gennemsnitligt godt uddannede Politimand.

>( det er som regel alm. politifolk der er der - med
> mindre der er tale om mordbrand eller andet).

Ævl og atter ævl. Indledningsvis er det altid "almindelige" politifolk
der rykker ud til branden. Konstaterer de og eller Brandvæsenets
skadestedsleder, at der er noget muggent ved en brand / sag, tilklades
herefter Teknisk Afdeling / Krimpol.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lou

Dato : 21-01-04 14:51

> Hej Lou.

> Brandtomt.

ok...taste fejl

> [...]
> par timer på AMU. Hvis du er tilklader, har du med stor sandsynlighed
> ikek fået nogen relevant undervisning i gerningsstedbevaring,

øhhh!!!! brandmands uddannelsen er den samme for alle!!! uanset om du
er fuldtidsansat, deltidsansat eller frivillig hos kommunerne -
undervisningen foregår på brandskolen og det er folk fra politiets
tek. afd. der underviser - samme undervisning som den alm. politimand
får...forskellen er erfaringen, og den får man ikke ved at læse det i
en bog eller se nogle lysbilleder! eller være med til en brand 4-5
gange om året!

> [...]
> Så med mindre du er Tekniker, ved du ikke en bønne mere om påsatte
> brande, end den gennemsnitligt godt uddannede Politimand.

Jo, det mener jeg helt bestmt at jeg gør!!

Som brandmand kommer man jo ud til alle brandene, hvor imod at det
ikke er den samme erfaring som politifolkene kommer med - jeg ved det
fordi, at jeg oplever gang på gang, at vi løser politiets opgaver for
dem - de kan ikke gøre for at de ikke ved mere end de gør når nu at de
ikke har muligheden for at få den praktiske erfaring.

> [...]
> der rykker ud til branden. Konstaterer de og eller Brandvæsenets
> skadestedsleder, at der er noget muggent ved en brand / sag, tilklades

Det er jo det jeg skriver!