Porte? Amatør søger hjælp!
Fra : Keyser Soze

Dato : 19-01-04 20:45

Jeg bruger Win XP Home edition med alle opdateringer installeret, har
en Orange ADSL forbindelse med et Alcatel Speed Touch ADSL modem. Jeg
har ingen firewall og XP's egen er slået fra.
Jeg har problemer med at få forbindelser ind til min PC udefra, får en
melding om at port 4662 ikke er tilgængelig, men hvad betyder det?
Hvad er porte (ud over adgangsveje til PC'en), hvor mange er der og
hvor og hvordan åbnes/lukkes de?
Håber at der er nogle, der kan hjælpe en total amatør.

På forhånd tak

Keyser Soze

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 19-01-04 22:43

>Hvad er porte (ud over adgangsveje til PC'en)
[...]

Det er nu også "adgangsveje" fra PC'en ...

>hvor mange er der
[...]

65534 ...

>hvor og hvordan åbnes/lukkes de?
[...]

Du må have en manual til routeren, hvor det står i ...

/Henrik

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-01-04 00:18

"Keyser Soze" <michmormik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> melding om at port 4662 ikke er tilgængelig, men hvad betyder det?
> Hvad er porte (ud over adgangsveje til PC'en), hvor mange er der og
Faldt lige over denne side:
http://internetsupport.orange.dk > Kig under menupunkterne til højre i
menu'en (under ADSL).
Jeg benytter ikke selv orange, men det ser ikke så svært ud .. hvis man bare
lige læser deres info.

/MD