Hård mave
Fra : lene

Dato : 19-01-04 18:10

Hejsa alle!
Har lige holdt en pause her, men har læst her hver dag.
Nu har jeg et problem med en af udemisserne. Hun er 2½ måned gammel, og har
næsten altid haft hård mave. Det lille pus går konstant rundt med hård
afføring ud af enden. Jeg har prøvet med olie i hendes mad, med youghurt og
med noget dyrlægemad der skulle rette en skidt fungerende tarm. Dyrlægemaden
kan hun ikke lide, og det andet ser ikke ud til at virke. Så er det jeg
tænker på kattemalt. Er det ikke kun hvis de har problemer med hårboller?
Hilsner fra Lene, Vol au Vent fra regnbuebroen, Mollie og alle de andre
havnem(b)isser

Fra : Stine Hilskov

Dato : 19-01-04 19:27

Hej Lene.

Største delen af indholdsstoffet i kattemalt er parafinolie, som smører
tarmen, så hårboller og afførring glider lettere igennem.
Parafinolie bruges som afførringsmiddel til både dyr og mennesker.
Så jeg ville give kattemalt, og du behøver nok ikke spare på det, men prøv
dig frem.

Hilsen Stine

Fra : Pia J

Dato : 19-01-04 19:50

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote in message
> Hej Lene.
>
> Største delen af indholdsstoffet i kattemalt er parafinolie, som smører

Ellers skulle tun i olie lige være sagen...

:Pia

Fra : Jette Nielsen

Dato : 19-01-04 20:44

> [...]
> Parafinolie bruges som afførringsmiddel til både dyr og mennesker.
> Så jeg ville give kattemalt, og du behøver nok ikke spare på det, men prøv

Jeps! Kattemalt er vejen frem... det bruger jeg med stor succes til
begge mine katte. Det virker både mod hår mave og opkast af hårboller.
Vi bruger ½ teske til hver kat 2 gange om dagen.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 19-01-04 21:41

Stine Hilskov wrote:
> Parafinolie bruges som afførringsmiddel til både dyr og mennesker.

Kan det så også give tynd mave??

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 19-01-04 19:51

> [...]
> afføring ud af enden. Jeg har prøvet med olie i hendes mad, med youghurt og
> med noget dyrlægemad der skulle rette en skidt fungerende tarm.
Hej Lene !
Hvad med havregryn ? Nu har jeg ikke afprøvet det på en kat men har
brugt det med et godt resultat på en kanin med forstoppelse, da kom jeg
simpelthen godt med havregryn i gnaverblandningen. Da min datter var
spæd døjede hun tit med hård mave men så fortalte min mor at jeg skulle
koge havregryn i rigeligt vand, si ¨grynene¨ fra og lade babyen drikke
¨suppen¨, det virkede ! Men som jeg sagde før så har jeg aldrig afprøvet
det på en kat. Den olie du har kom i maden, var det parafinolie ? Det
anbefaler min dyrlæge mod forstoppelse hos dyr.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stine Hilskov

Dato : 19-01-04 20:04

> det på en kat. Den olie du har kom i maden, var det parafinolie ? Det
> anbefaler min dyrlæge mod forstoppelse hos dyr.

Alm. ren parafinolie, tun i olie eller torskelevertran er helt fint til
formålet. Det kræver bare at missen er enig med dig

Mine katte har aldrig villet spise tun i olie, kun i vand desværre!
Hælder jeg en eller anden olie på maden. rører de det ikke!
Så jeg synes en kraftig dosis kattemalt er lettere at få i dem, selvom det
også tit er med tvang, men det klistrer så det er svært at spytte ud.

Man må nok prøve, hvad der er bedst/lettest for lige den kat.

Held og lykke.

Hilsen Stine

Fra : lene

Dato : 19-01-04 21:54

Hejsa alle!
Tusind tak for alle jeres svar-- nu står jeg ikke så alene med det mere!
Jeg tror jeg vil prøve med lidt tun i olie først. Jeg har givet hende lidt
olivenolie ellers, men det så ikke ud til at hjælpe nævneværdigt. Kattemalt
vil jeg også prøve. Da jeg talte med dyrlægen om det (igen) sagde hun I/D
prescription, men det kan den lille ikke lide. Kattemalten skal jeg vel osse
have hos dyrlægen (ellers prøver jeg hos vores lokale dyrehandel). Igen,
mange tak til jer allesammen.
Hilsner fra Lene og alle de andre