TDC - fast IP ikke en skid værd!
Fra : Per

Dato : 19-01-04 09:10

Det er godt nok ringe af TDC at man skal betale for at have en "fast" IP
adresse og så ændrer de den alligevel bare som de har lyst til. Min IP er nu
ændret 3-5 gange de sidste 3-4 måneder.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-01-04 09:44

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote:

>Det er godt nok ringe af TDC at man skal betale for at have en "fast" IP
>adresse og så ændrer de den alligevel bare som de har lyst til. Min IP er nu
>ændret 3-5 gange de sidste 3-4 måneder.

Hvordan ændret, dvs bli'r du officelt varslet inden ?!

<mlr>

Fra : René

Dato : 19-01-04 15:16

On Mon, 19 Jan 2004 09:44:16 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Hvordan ændret, dvs bli'r du officelt varslet inden ?!

Det er da lige meget med den varsling. Når man betaler for fast, så
skal den selvfølgelig være fast. Ellers kan du da ligeså godt have en
dynamisk. Jeg synes i det hele taget det er frækt at kræve 10 kr
ekstra for det. CC har den service med i prisen.

Hilsen René

Fra : Per

Dato : 19-01-04 16:09

> Hvordan ændret, dvs bli'r du officelt varslet inden ?!
>
> <mlr>

LoL advaret inden!? den var god!

(nej)

Fra : Morten Davidsen

Dato : 19-01-04 16:23

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse
> LoL advaret inden!? den var god!
>
> (nej)

Nå, .. men du har stadig undladt at fortælle hvad TDC Support sagde da du
ringede og hørte dem ad, hvilket du vel gjorde inden ud skrev her?

/MD

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-04 18:44

On Mon, 19 Jan 2004 16:22:50 +0100, Morten Davidsen wrote:

> Nå, .. men du har stadig undladt at fortælle hvad TDC Support sagde da du
> ringede og hørte dem ad, hvilket du vel gjorde inden ud skrev her?

Ahh nu må du jo ikke forlange for meget af manden )

Men ja, det er selvfølgelig det mest oplagte at kontakte TDC først. Jeg
har også fast IP og den har været den samme siden jeg startede med det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten Davidsen

Dato : 19-01-04 21:41

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ahh nu må du jo ikke forlange for meget af manden )
Hmm .. skal prøve at lade være :P

> Men ja, det er selvfølgelig det mest oplagte at kontakte TDC først. Jeg
> har også fast IP og den har været den samme siden jeg startede med det.
Jeg har også haft den samme faste IP med dette abonnement .. selv efter
flytning .. (nu er det godt nok en erhvervslinje, men burde ikke have noget
at sige i forskel...

/MD

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-04 22:06

On Mon, 19 Jan 2004 21:40:46 +0100, Morten Davidsen wrote:

> Hmm .. skal prøve at lade være :P

Jeg mener, det er jo 100 gange nemmere, at brokke sig i et forum
offentligt, end det er, at tage knoglen og få løst problemet en gang for
alle... :-/

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 20-01-04 15:28

Morten Davidsen wrote:
> Jeg har også haft den samme faste IP med dette abonnement .. selv efter
> flytning .. (nu er det godt nok en erhvervslinje, men burde ikke have noget
> at sige i forskel...

Faktisk er der stor forskeld på en fast ip. Når vi snakker om
Erhverslinje og privatlinje.

Når du har et Privat adsl betaler du 10kr. for at haven en Ugaranteret
Fast Ip. Det vil sige at TDC Garantere ikke du beholder den samme faste
ip hvis du flytter eller der bliver lavet om på Centralen/netværket. Du
kan i Teori også miste den faste ip ved en fejlrettelse.

Når du har et Erhversprodukt Ejer du teoretisk den Faste ip så længe du
har den. Det vil sige at den flytter med dig hvis du flytte eller på
anden måde bliver ændre på centralen. Dette betaler du så også lidt mere
for en 10 om mdr. ;)

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-01-04 17:23

Nicki Brøchner Nielsen wrote:

> [...]
> har den. Det vil sige at den flytter med dig hvis du flytte eller på
> anden måde bliver ændre på centralen. Dette betaler du så også lidt mere

Jeg, kunne ikke beholde den samme IP adresse da jeg flyttede og det er
en erhvervslinje.

Mvh

Tim

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 20-01-04 19:14

Tim Christensen wrote:

> Jeg, kunne ikke beholde den samme IP adresse da jeg flyttede og det er
> en erhvervslinje.

Jeg skal ikke kunne sige om der har værte noget andet der har været
årsagen til at du ikke har kunen beholde den samme fasteipadresse selv
om du flyttet. Dog skulle det efter mine oplysninger være muligt.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-01-04 20:24

Nicki Brøchner Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg skal ikke kunne sige om der har værte noget andet der har været
> årsagen til at du ikke har kunen beholde den samme fasteipadresse selv
> om du flyttet. Dog skulle det efter mine oplysninger være muligt.

Hvis du har fået tildelt en stribe IP'er af RIPE, så følger de med dig hvis
du flytter til den anden ende af landet. Hvis du har fået tildelt en stribe
IP'er af din ISP, evt. godkendt af RIPE så mener jeg ikke at du kan få dem
med dig hvis du flytter til en anden central.
Du skal være rimelig stor, for at få tildelt IP'er af RIPE, de deler ikke
10-20-50 IP'er ud, skal du ikke bruge flere, så får du af din ISP's IP'er.

Jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg følger mig rimilig sikker på
ovenævnte,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : OldSmurf

Dato : 21-01-04 09:51

Snip
> [...]
> har den. Det vil sige at den flytter med dig hvis du flytte eller på
> anden måde bliver ændre på centralen. Dette betaler du så også lidt mere
Snap

Tja, så kan det jo undre at jeg mistede min faste IP UDEN varsel for 3
måneder siden!
Men OK, når dette er sagt - det har udover det kørt upåklageligt i snart 3
år.

Snip
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"
Snap

IRONI ON
Ja - for så ville du vel vide bedre
IRONI OFF
Just kidding

/Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-01-04 12:11

On Tue, 20 Jan 2004 15:27:54 +0100, Nicki Brøchner Nielsen wrote:

> [...]
> samme faste ip hvis du flytter eller der bliver lavet om på
> Centralen/netværket. Du kan i Teori også miste den faste ip ved en

Den faste adresse er del af en stoerre pulje som er bundet til den DSLAM
man er koblet paa, saa hvis man flyttes til en anden DSLAM, af den ene
eller anden aarsag, f.eks. ved flytning, saa faar man en anden adresse.

> Når du har et Erhversprodukt Ejer du teoretisk den Faste ip så længe
> du har den.

Vroevl.

> Det vil sige at den flytter med dig hvis du flytte eller på anden måde
> bliver ændre på centralen. Dette betaler du så også lidt mere for en
> 10 om mdr. ;)

Medmindre der er tale om et subnet som ikke summeres (normal /25 eller
stoerre), saa gaelder det samme som ovenfor.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-01-04 14:15

Tja .. det
"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Den faste adresse er del af en stoerre pulje som er bundet til den DSLAM
> man er koblet paa, saa hvis man flyttes til en anden DSLAM, af den ene
> eller anden aarsag, f.eks. ved flytning, saa faar man en anden adresse.

Hvordan kan det så være at en flytning fra Nordsjælland til København, ikke
behøvede et IP-skift?

> Vroevl.
Vrøvl? - så forklar venligst ovenstående.
Jeg har ikke den store indsigt i hvordan TDC styrer deres forskellige
produkter/løsninger, men har ihvertfald samme IP efter flytning.

/MD

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-01-04 14:38

On Wed, 21 Jan 2004 14:15:01 +0100, Morten Davidsen wrote:

> Tja .. det
>
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det så være at en flytning fra Nordsjælland til København,
> ikke behøvede et IP-skift?

Fordi den maaske var tildelt foer man begyndte paa denne summering,
eller at man ikke fulgte procedure.

> Vrøvl? - så forklar venligst ovenstående.
>
> Jeg har ikke den store indsigt i hvordan TDC styrer deres forskellige
> produkter/løsninger, men har ihvertfald samme IP efter flytning.

Hvilket produkt ? Hvor stort et subnet ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 21-01-04 15:50

Jesper Skriver wrote:

> Vroevl.

I stand Corrected, Tak Jesper..

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-01-04 22:19

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote:

>Men ja, det er selvfølgelig det mest oplagte at kontakte TDC først. Jeg
>har også fast IP og den har været den samme siden jeg startede med det.

Samme her. Men hvad i alverden kan vi bruge det til.

En håndfuld skift af ip-adresser siger da noget i sig selv, uanset
hvilken bortforklaring internetudbyderen vælger at diske op med.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 20-01-04 22:39

"Allan Olesen" <asdfgerw@c.dk> wrote in message

> Samme her. Men hvad i alverden kan vi bruge det til.
>
> En håndfuld skift af ip-adresser siger da noget i sig selv, uanset
> hvilken bortforklaring internetudbyderen vælger at diske op med.

Det siger jo at han af en ukendt grund ikke har fast IP (hvilket et reverse
DNS opslag på hans IP her i gruppen viser tydeligt). Hvorvidt det er en fejl
eller der er en god grund eller undskyldning ved ingen af os - derfor bør
han jo tage sig sammen til at ringe til supporten.

Derimod siger det intet om Fast IP produktet - da han ikke har dette.

mvh
/Kasper

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-04 15:31

Nicki Brøchner Nielsen <thedream@myplace.dk> skrev:

> [...]
> beholder den samme faste ip hvis du flytter eller der bliver lavet
> om på Centralen/netværket. Du kan i Teori også miste den faste ip

Behøver man påpege, at man ikke bør bruge betegnelsen "fast" om et
sådant produkt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : René

Dato : 20-01-04 15:38

On 20 Jan 2004 14:31:08 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Behøver man påpege, at man ikke bør bruge betegnelsen "fast" om et
>sådant produkt?

Det er også en af de ting jeg synes sucks hos TDC. Nu ligger jeg ikke
skjul på at jeg bruger CC. Så selv efter jeg flyttede (bopæl) beholdte
jeg min faste ip. Og her snakker vi fast ip uden beregning eller om du
vil 512/128 for 360,00 kr

Hilsen René

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-01-04 20:27

René skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er også en af de ting jeg synes sucks hos TDC. Nu ligger jeg ikke
> skjul på at jeg bruger CC. Så selv efter jeg flyttede (bopæl) beholdte
> jeg min faste ip.

Hvor langt flyttede du? er du forsag på samme central, eller flyttede du så
langt at du er på en anden central?

Fra : René

Dato : 20-01-04 22:07

On Tue, 20 Jan 2004 20:26:50 +0100, Ivar Madsen wrote:

>Hvor langt flyttede du? er du forsag på samme central, eller flyttede du så
>langt at du er på en anden central?

der må jeg erkende at det var inde for samme central. Så det er nok
derfor.

Hilsen René

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-01-04 15:43

Morten Bjergstrøm wrote:

> Behøver man påpege, at man ikke bør bruge betegnelsen "fast" om et
> sådant produkt?

Plader. Prøv selv at sætte dig ind i produktet, før du udtaler dig
skråsikkert.

Fra betingelserne for fast IP (på webspeed):

"Forudsætninger
* IP-adressen kan ændres af TDC Kabel TV såfremt tekniske forhold
eller flytning nødvendiggør dette.
* Hvis du flytter, får du tildelt en ny IP-adresse..."

Hvis du ikke accepterer d.o. kan du ikke få fast IP (hos webspeed).

--
Don't waste space

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-01-04 22:21

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> wrote:

>Fra betingelserne for fast IP (på webspeed):

Hvorfor tror alle ansatte hos internetudbydere, at man kan fyre alt
muligt ævl af i sin markedsføring, bare man sørger for at dementere
det i betingelserne?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 20-01-04 19:16

Morten Bjergstrøm wrote:

> Behøver man påpege, at man ikke bør bruge betegnelsen "fast" om et
> sådant produkt?

Nu kan vi godt diskuttre hvor meget du ligger i en fastipadresse. Det er
jo en fastipadresse når du får tildelt den samme ipadresse af DHCP
serveren hvergang du Renewer den. ;)

Men jow den er ikke så fast som en erhverslinje ville være. Ergo det
hele kommer an på hvor fast du forventer den er og hvad du ligger i
ordet fast. Læs dine kundevilkår der står hvor fast TDC mener en fast
ipadresse er på et privatprodukt. ;)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-04 19:46

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> skrev:

> Plader. Prøv selv at sætte dig ind i produktet, før du udtaler dig
> skråsikkert.

Jeg udtaler mig ikke skråsikkert. Jeg angiver bare, at begrebet "fast"
ikke er relevant og burde udskiftes. Jeg er udmærket klar over
betingelserne for "fast" IP hos TDC.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 20-01-04 20:18

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

[Fast IP]
> Jeg udtaler mig ikke skråsikkert. Jeg angiver bare, at begrebet "fast"
> ikke er relevant og burde udskiftes. Jeg er udmærket klar over
> betingelserne for "fast" IP hos TDC.

Du tænker nok på statisk IP.

--
Allan Joergensen

"Enough. Let us hence to the breakfast bar." Super Pilgrim (Tick)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-04 22:18

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> skrev:

> [Fast IP]
>
> Du tænker nok på statisk IP.

Statisk har samme betydning som fast så det er ikke et bedre begreb.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 20-01-04 22:21

> Statisk har samme betydning som fast så det er ikke et bedre begreb.

jeg prøvede at finde på en forklaring der var lavteknisk nok til at du
forstod, men jeg har opgivet.

Allan Joergensen

"Oh" said Arthur, "sounds ghastly".

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-04 23:09

> jeg prøvede at finde på en forklaring der var lavteknisk nok til
> at du forstod, men jeg har opgivet.

Prøv at tænk dig om før du trykker på send.

Det er i strid med Markedsføringsloven at anvende misvisende begreber
det følger klokkeklart af nævnte lovs §2:
§ 2. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt
mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller
udbud af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser

At ISPerne prøver at forklare sig udenom i betingelserne hjælper ikke.
Markedsføringen er fortsat ulovlig og kan straffes med hjemmel i MFL
§22.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-01-04 09:10

On 2004-01-20, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> At ISPerne prøver at forklare sig udenom i betingelserne hjælper ikke.
> Markedsføringen er fortsat ulovlig og kan straffes med hjemmel i MFL
> §22.

Morten, hvor mange gange skal du have at vide, hvem der her i landet
afgør, hvad der er ulovligt?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Be both a speaker of words and a doer of deeds.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-01-04 09:45

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev:

> Morten, hvor mange gange skal du have at vide, hvem der her i
> landet afgør, hvad der er ulovligt?

Du tror jo åbenbart, at det er ISPerne sammen med et par andre
udbyderansatte. Jeg behøver vel ikke at fortælle, at det er en
fejlopfattelse I har fået jer.

Du har forhåbentligt også bemærket, at jeg rent faktisk har belæg for
mine udsagn i dansk lovgivning og kva Forbrugerombudsmandens udtalelse:
http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00020202.htm#2223

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-01-04 09:48

On 2004-01-21, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Du tror jo åbenbart, at det er ISPerne sammen med et par andre
> udbyderansatte. Jeg behøver vel ikke at fortælle, at det er en
> fejlopfattelse I har fået jer.

Du skal overhovedet ikke fortælle mig, hvad jeg tror. Jeg ved godt, hvem
der fortolker lovene i Danmark, og kommer derfor heller ikke med så
håndfaste udtalelser, som du gør.

> Du har forhåbentligt også bemærket, at jeg rent faktisk har belæg for
> mine udsagn i dansk lovgivning og kva Forbrugerombudsmandens udtalelse:
> http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00020202.htm#2223

Over hele hovedet ikke, det her handlede om fast ip, ikke om fast
ip/ubegrænset forbrug.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A song in time is worth a dime.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-01-04 10:02

> Du skal overhovedet ikke fortælle mig, hvad jeg tror.

Selvfølgelig skal jeg da det.

> Jeg ved
> godt, hvem der fortolker lovene i Danmark, og kommer derfor heller
> ikke med så håndfaste udtalelser, som du gør.

Ikke? Det synes jeg nu ellers nok du og et par andre gør.

> Over hele hovedet ikke, det her handlede om fast ip, ikke om fast
> ip/ubegrænset forbrug.

Man spilder åbenbart sin tid ved at prøve at forklare dig noget, der er
ret banalt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-01-04 10:08

On 2004-01-21, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Selvfølgelig skal jeg da det.

Så er det vist på plads...farvel.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't hit me!! I'm in the Twilight Zone!!!

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-01-04 10:14

Morten Bjergstrøm wrote:

> Du har forhåbentligt også bemærket, at jeg rent faktisk har belæg for
> mine udsagn i dansk lovgivning

Sådan som du tolker den.

> og kva Forbrugerombudsmandens udtalelse:
> http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00020202.htm#2223

Og hvad har det med emnet i denne tråd at gøre ?

--
Don't waste space

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-01-04 11:20

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote in message
> [...]
> adresse og så ændrer de den alligevel bare som de har lyst til. Min IP er

Det lyder forkert.
Har du haft fat i TDC for at være helt sikker på du nu vitterlig HAR fast
ip?
Jeg har før oplevet at der er bestilt fast ip men det er gledet ud af deres
system.

På min hjemme adsl har jeg haft det samme IP-nummer i 2år uden det mindste
bøwl.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 19-01-04 11:48

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> system.
>
> På min hjemme adsl har jeg haft det samme IP-nummer i 2år uden det mindste

Jeg har haft fast IP i årevis, det har kun skiftet en gang og det var da
jeg slev flyttede. Jeg er enig i at Per sandsynligvis har fået dynamisk
IP ved en fejl.

Mvh

Tim

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 19-01-04 13:59

> [...]
> adresse og så ændrer de den alligevel bare som de har lyst til. Min IP er

Så har du IKKE fast ip. Ringer du til TDC, vil de snildt kunne oplyse om du
HAR fast ip eller ej og om der skulle være sket en fejl, men jeg regner
selvfølgelig med at du har tænkt så langt inden du smed indlægget her?

Peter