Linieskift i selve ASP koden
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 18-01-04 23:30

Hej

Jeg har en ret lang sætning, som jeg kalder SQL, hvor jeg
beskriver det der skal udføres. F.eks

sql = "INSERT INTO osv. osv."

sql sætningen bliver temmelig lang, og jeg kunne godt tænke mig
at lave nogle linieskift (for at gøre det mere overskueligt). Men
må man det?

mvh
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Voller

Dato : 18-01-04 23:43

"Rasmus Nielsen" <rasmus_nielsen@tele2adsl.dk> skrev...
> sql sætningen bliver temmelig lang, og jeg kunne godt tænke mig
> at lave nogle linieskift (for at gøre det mere overskueligt). Men
> må man det?

Det må man godt:

strSQL = "" & _
"SELECT myField " & _
"FROM myTable" & _
"WHERE myField = 20 " & _
"ORDER BY myField DESC"

Tricket er, som du sikkert har gættet, tegnet underscore. Det betyder, at
den næste linie skal tages med i tekststrengen. Det betyder sikkert intet i
praksis, men i teorien kan der være et lille fald i ydelsen, da der skal
bruges tid til at lægge de mange linier sammen til en enkelt tekststreng.

Mvh. Thomas.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-01-04 03:18

On Sun, 18 Jan 2004 23:43:01 +0100, "Thomas Voller" <voller@voller.dk>
wrote:

> [...]
>bruges tid til at lægge de mange linier sammen til en enkelt tekststreng.

Som eksemplet viser, så er også den lille hage ved det, at man skal
huske på at få mellemrum med mellem linierne (hvis der altså skal være
det).
- Dette er ikke et forsøg på billig mobning; jeg har selv lavet samme
fejl dusinvis af gange. Min erfaring er at det er mest overskueligt at
sætte mellemrummet i starten af hver linie:

strSQL = "SELECT myField" & _
" FROM myTable" & _
" WHERE myField2 = 20" & _
" ORDER BY myField DESC;"

Men bortset fra disse små ulemper, så er det en rar ting, som giver
mere overskuelig kode.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj