TRYGE hvad er det?
Fra : Jens Larsen

Dato : 18-01-04 23:28

på et gammelt kort over Biefverskou (Bjæverskov) Herred står der med stor
skrift ordet TRYGE hen over kortet, er der nogen der ved hvad det betyder?
kortet kan ses under georafisk søgning på denne hjemmeside
http://www.dkconline.dk/ Hilsen Jens

http://www.jenslarsen.k-nettet.dk/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 19-01-04 01:04

Jens Larsen skrev:

> på et gammelt kort over Biefverskou (Bjæverskov) Herred står
> der med stor skrift ordet TRYGE hen over kortet, er der nogen
> der ved hvad det betyder?

Det er en del af "TRYGEVELDE AMT" (Tryggevælde Amt). Resten står længere
nede på kortet.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk