Ny hest.
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 18-01-04 21:18

      Hej =)

   Jeg syntes lige at jeg ville gi jer allesammen et kig på hvad
jeg er igang med at anskaffe mig:

http://pictures.bruser.dk/Hest/Monty/2004-01-18/img_3054.jpg

Såfremt han går glat igennem dyrlægechek så kommer han hjem i uge 6 =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anet

Dato : 18-01-04 22:54

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://pictures.bruser.dk/Hest/Monty/2004-01-18/img_3054.jpg
>
> Såfremt han går glat igennem dyrlægechek så kommer han hjem i uge 6 =)

(klip)

Joh, joh det bliver vel nok spændende med din nye hest. Fik du ham presset
lidt ned i pris? Han har et fint svæv på billedet. Held og lykke med det og
fortæl hvordan det hele kommer til at gå.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-01-04 19:37

On Sun, 18 Jan 2004 22:54:16 +0100, "Anet" <aneteng
FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> [...]
>lidt ned i pris? Han har et fint svæv på billedet. Held og lykke med det og
>fortæl hvordan det hele kommer til at gå.

   Hun ville faktisk have haft 20.000,- for ham men har ikke
kunnet få lov til at rette i annoncen på hestenettet. Surt for hende
for det betyder at jeg får ham til de 15.000,- han er annonceret til.
   Han skal handelsundersøges på torsdag så der vender jeg nok
tilbage med mere =) Umiddelbart er han sød og rar og som du nævner det
med et dejligt svæv osv. Han er en smule snæver bagtil - men derudover
skulle der ikke være noget.
   Jeg ser frem til at han blir undersøgt =)

Fra : Anet

Dato : 19-01-04 21:00

> [...]
> skulle der ikke være noget.
> Jeg ser frem til at han blir undersøgt =)

Det bliver vel nok spændende. Lad os endelig høre hvordan det hele spænder
af.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-01-04 18:22

On Mon, 19 Jan 2004 20:59:37 +0100, "Anet" <aneteng
FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

>Det bliver vel nok spændende. Lad os endelig høre hvordan det hele spænder
>af.

   Du tror da vel ikke at I slipper? ;)

Fra : Anet

Dato : 20-01-04 23:21

> Du tror da vel ikke at I slipper? ;)

(klip)

Nej, da )) det er jo rart at følge med på godt og ondt. En ny hest
er jo altid en herlig og god ting.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 19-01-04 10:30

> [...]
>
> http://pictures.bruser.dk/Hest/Monty/2004-01-18/img_3054.jpg
>
> Såfremt han går glat igennem dyrlægechek så kommer han hjem i uge 6 =)

Wauw, hvor er han flot

Mvh. Marlene.

Fra : Søren

Dato : 19-01-04 12:38

> [...]
> Hej =)
>
> Jeg syntes lige at jeg ville gi jer allesammen et kig på hvad

Særdeles tiltalende, udtryksfuld og harmonisk hest!
Hvor finder man sådan en guldklump? Og hvad koster sådan en, bare sådan ca.?

Mvh
Søren

Fra : B.S.

Dato : 21-01-04 10:32

"Søren" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Særdeles tiltalende, udtryksfuld og harmonisk hest!
> Hvor finder man sådan en guldklump? Og hvad koster sådan en, bare sådan
ca.?

Enig!!
Ower i vestjylland.
Ca. 15000.

(fremgår af tidligere indlæg)

BS

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-01-04 12:48

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes lige at jeg ville gi jer allesammen et kig på hvad
> jeg er igang med at anskaffe mig:

Nå, så det synes du? Hm, men jeg må indrømme at han er smuk, og at jeg
er lidt misundelig............
Held og lykke med ham.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 19-01-04 23:53

On Sun, 18 Jan 2004 21:18:26 +0100 Trine Stubbe Teglbjærg wrote:

>    Jeg syntes lige at jeg ville gi jer allesammen et kig på hvad
> jeg er igang med at anskaffe mig:
>
> http://pictures.bruser.dk/Hest/Monty/2004-01-18/img_3054.jpg

Nøjsår, hvor han er sød!!

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 20-01-04 07:28

> [...]
>
> http://pictures.bruser.dk/Hest/Monty/2004-01-18/img_3054.jpg
>
> Såfremt han går glat igennem dyrlægechek så kommer han hjem i uge 6 =)

Jeg kom til at rode lidt rundt på din billede-side og vil lige anbefale
andre at se det her billede :
http://pictures.bruser.dk/Hest/Belinda/P5070293.JPG

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-01-04 18:24

On Tue, 20 Jan 2004 07:28:16 +0100, Rasmus Christian Kaae
<rasmusTOPHAT@3kings.dk> wrote:

>Jeg kom til at rode lidt rundt på din billede-side og vil lige anbefale
>andre at se det her billede :
>http://pictures.bruser.dk/Hest/Belinda/P5070293.JPG

   Ja det er jo så Belindas heste alle dem =) Han hedder i øvrigt
Da Vinci og er efter Stjernens Dixie og jeg kan ikke huske hvilken
hingst.
   Personligt er jeg dog mere vild med Chelsea her:
http://pictures.bruser.dk/Hest/Belinda/P5070307.JPG =) (Et DV-føl
efter Madame Madeleine og jeg kan ikke huske hvilken hingst ;)

Fra : Nina Svanholm

Dato : 20-01-04 18:15

"Rasmus Christian Kaae" <rasmusTOPHAT@3kings.dk

> Jeg kom til at rode lidt rundt på din billede-side og vil lige anbefale
> andre at se det her billede :
> http://pictures.bruser.dk/Hest/Belinda/P5070293.JPG

Hehe, det er en mini Jacques, det er de samme farver -han smider også
hovedet i vejret hvis der er noget han er utilfreds med

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Liz B.

Dato : 20-01-04 21:22

Hej trine,
Hvor gammel er guldklumpen? Jeg synes ikke at jeg har stødt på årgangen!!

Hilsener Liz.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-01-04 22:31

On Tue, 20 Jan 2004 21:21:31 +0100, "Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

> Hej trine,
> Hvor gammel er guldklumpen? Jeg synes ikke at jeg har stødt på årgangen!!

   Han er fra maj 2001 - så jeg er altså igang med at købe ungt
(Det havde jeg ellers forsvoret!).

Fra : Anet

Dato : 20-01-04 23:23

> Han er fra maj 2001 - så jeg er altså igang med at købe ungt
> (Det havde jeg ellers forsvoret!).

(klip)

Ja, ja man har jo en mening til man får en ny. Men det betyder nok ikke
noget at han er ung bare han er god i sit hoved så skal det nok gå
alligevel.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 21-01-04 08:44

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, ja man har jo en mening til man får en ny. Men det betyder nok ikke
> noget at han er ung bare han er god i sit hoved så skal det nok gå
> alligevel.

Ja, og man har alletiders mulighed for at sætte sit eget præg på ham,(selvom
det bliver hårdt arbejde) der er ikke nogen der har fået lært ham noget
mindre heldigt. Jo yngre de er jo mindre dårlige oplevelser er der chance
for at de har haft, så er det blot op til en selv at få udviklet sin hest i
den rigtige retning.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-01-04 18:25

On Wed, 21 Jan 2004 08:43:30 +0100, "Nina Svanholm"
<ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

> [...]
>for at de har haft, så er det blot op til en selv at få udviklet sin hest i

   Jeg rider på en 19 år gammel DV som både har gået høj
dressur/spring og sidenhen rideskole..... Jeg kender godt til hvad
sådan nogen kan ha med i lasten! Og hvis en hest man selv har redet
til ikke går ordentligt så har man normalt kun en at skyde skylde på
.... sig selv! =)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-01-04 18:24

On Tue, 20 Jan 2004 23:22:31 +0100, "Anet" <aneteng

>(klip)
>
>Ja, ja man har jo en mening til man får en ny. Men det betyder nok ikke
>noget at han er ung bare han er god i sit hoved så skal det nok gå
>alligevel.

   Ud over at han virkelig er smuk i sommerpelsen og har en god
gang så er han så flink så flink. Man kan se det i hans øjne at han
bare er _rar_ Og så virkede han i det hele taget meget fornuftig af en
unghest =)

Fra : Liz B.

Dato : 21-01-04 10:15

Så er han ligeså gammel som min første føl - jeg synes også at han lignede
lidt, ret aldersmæssigt altså Der er noget med øjnene udover
kropsbygningen.

Du får meget arbejde, men det er bare det bedste, for man kan se
fremskridt hver eneste dag. Masser af tålmodighed, kærlighed og
horsemanship står på dagsordnen fra nu af.

Får han også selskab? Jeg er så heldig at have både "mor og far" samt føl
nr. 2 som er 1½ år. Og de "opdrager" hinanden, især far og sønner. Det er
som om hoppen ikke gider "lege", ihvertfald ikke på samme måde. Men hun er
god til at sætte grænser, og til at hjælpe til, med fx at få de små ind i
boksene om aftenen - hun giver dem en skub bag i hvis de står for længe
.
Held og lykke med projektet,

Hilsen Liz

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-01-04 18:27

On Wed, 21 Jan 2004 10:15:09 +0100, "Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

> Du får meget arbejde, men det er bare det bedste, for man kan se
>fremskridt hver eneste dag. Masser af tålmodighed, kærlighed og
>horsemanship står på dagsordnen fra nu af.

   Vi skal til en start gå en masse ture - og arbejde med
agility. Han skal altså lære at ligemeget hvad jeg udsætter ham for så
er det _ok_ hvis jeg siger at det er det.

> [...]
>god til at sætte grænser, og til at hjælpe til, med fx at få de små ind i
>boksene om aftenen - hun giver dem en skub bag i hvis de står for længe

   Han kommer umiddelbart nok til at stå sammen med a) den gamle
DV jeg rider i forvejen - eller b) min venindes fjordhest. Det kommer
sådan lidt an på så meget.

Fra : www.bailando.dk

Dato : 21-01-04 20:27

Han ser sød ud, held og lykke med ham