Soltek SL-75KAV
Fra : Peter Nielsen

Dato : 18-01-04 19:52

Hej Alle

Hvilket flash program skal man bruge til at opdatere bios med ?
kan ikke finde noget på deres site

nogen der har erfaringer med dette mobo og en XP2000 ?

MVH

Petre

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-01-04 20:07

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> crashed Echelon writing

> Hvilket flash program skal man bruge til at opdatere bios med ?
> kan ikke finde noget på deres site

http://shor.ter.dk/444807589 i zipfilen ligger både bios og flashprogram,
så du har ikke kigget grundigt :)

> nogen der har erfaringer med dette mobo og en XP2000 ?

Stabilt bundkort, måske ikke verdens hurtigste længere og kører fint med XP
processorne op til XP2600.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 18-01-04 21:14

Hejsa Bjarke..

ARGH...

Hehe der kan man bare se...

Det er første gang jeg roder med Soltek..

Men nu forstår jeg godt at den ikke er at finde på deres side..

Takker..

Peter

Fra : Jesper

Dato : 18-01-04 23:34

Undskyld -- men kig lige efter hvilken alder det Soltek har. Læg det til det
kort du har købt som ny sidst, og se så -- når den tid kommer -- hvor
dårligt det kort egentlig var !! SL75-KAV var skam et ganske godt kort da
det kom frem, men det har altså ikke været meningen det skulle være det
absolut hurtigste resten af dets levetid !! I øvrigt er langt de fleste af
de kort klippestabile, og meget OC-venlige. Smid PC166 ram på -- hvis du kan
skaffe det, og en billig XP processor, og så hamrer det bare derud af -- i
adstadigt tempo set i forhold til nutidens computere. Men dengang det var
nyt, var det fa..... stærkt. !! SÅ husk det nu - kig på alderen inden du
hamrer bundkortene -- eller for den sags skyld andre hardware dele ned !!
Husker TYDELIGT min STORE 386'er med 4 mb ram og 1 mb grafikkort, og så den
enorme HDD på 340 mb !! Se DET var noget der rykkede -- især i pengepungen i
starten af firserne !! -- idag ?? håbløst bagud -- men ikke dengang !!

Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-01-04 23:42

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> på 340 mb !! Se DET var noget der rykkede -- især i pengepungen i
> starten af firserne !! -- idag ?? håbløst bagud -- men ikke dengang !!

Hvad prøver du på at sige?!?! Jeg forstår dig ikke og det skyldes måske
lidt grundet dette?! http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 19-01-04 11:01

øhh jeg er heller ikke helt med...
der er da ikke nogen der har rakket ned på mobo'et...
er ved at opgradere for en kammerat duron 800 til Xp2000+

og det kører fint..

Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-01-04 18:15

Bjarke Andersen skrev:
> Stabilt bundkort, måske ikke verdens hurtigste længere og kører fint
> med XP processorne op til XP2600.

Det *skal* være rev. F1 eller nyere, for at understøtte XP CPU'er.
XP 2600+ understøttes _kun_ i 133FSB udgaven.
Men ellers kan jeg kun tilslutte mig, at det er et godt og stabilt bundkort.

mvh
Jeppe Seidelin Dam