Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
befordringsfradrag ved midlertidigt arbejd~
Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-01-04 19:04

Har længe gået og tænkt på om det er muligt at få befordringsfradrag i mit
tilfælde ...

Jeg bor til daglig i Aalborg, men arbejder i sommerferien på midtfyn,
hvorfor jeg tager de ca. 280km ud søndag og hjem fredag aften hver uge, og
bor i mellemtiden hos mine forældre.

Kan denne transport på nogen måde trækkes fra i skat ?

Mvh.
Søren

Fra : Godt Nytaar

Dato : 18-01-04 19:33

Naturligvis kan du trække fradraget - men kun 1 gang pr. uge under de
omstændigheder du beskriver.
Jeg går naturligvis ud fra din folkeregisteradresse er Ålborg og
arbejdsadressen er et sted på Fyn.

Hilsen
Knud

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-01-04 19:48

<snip>
> Jeg går naturligvis ud fra din folkeregisteradresse er Ålborg og
> arbejdsadressen er et sted på Fyn.
</snip>

Det er helt korrekt
Jeg kan se på www.tax.dk at jeg nu jeg har tjent under 211.500kr i 2003 kan
trække yderligere 25% ?

dvs at regnskabet pr uge vil se nogenlunde således ud idet der ifølge krak
er ca. 260 km.
0-24km x 0 kr/km = 0 kr
25-100km: 75km x 1,60 kr/km = 120kr
100-260km: 160km x 0,8kr/km = 128kr
Sum (1 vej) = 248kr
Sum (1 uge) = 496kr

Dette skulle så kunne ganges med 1,25 og så trække 620kr fra pr uge ?

Hvilken form for dokumentation skal der vedlægges noget sådant ?
Har togbiletter liggende, men er en lønseddel for perioden nok ?

Mvh.
Søren

Mhh.
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-04 19:55

Søren Nielsen wrote:

> Hvilken form for dokumentation skal der vedlægges noget sådant ?
> Har togbiletter liggende, men er en lønseddel for perioden nok ?

Der skal ikke vedlægges dokumentation med selvangivelsen. Hvis skattefar
beder om det, vil lønseddel samt oversigt over arbejdsdage/rejsedage og
eventuelt en forklaring normalt være nok.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-01-04 20:51

ok ... takker mange gange !

Mvh.
Søren

Fra : SuneG

Dato : 21-01-04 21:50

>Hvilken form for dokumentation skal der vedlægges noget sådant ?
>Har togbiletter liggende, men er en lønseddel for perioden nok ?

Jeg er en gang blevet udbedt information i forhold til mit
befordringsfradrag.
Der var det nok at skrive: Antal arbejdsdage, adresse på min
arbejdsgiver, og afstanden dertil fra min adresse,
Jeg havde selv beregnet fradraget på baggrund af afstanden iflg. Kraks
vejviser så det henviste jeg bare til.
Dér var det altså ikke muligt at vise nogen dokumentation...

-Sune

Fra : jacob nielsen

Dato : 20-01-04 00:40

"Søren Nielsen" <sbn02@civil.auc.dk> wrote in message
> [...]
> bor i mellemtiden hos mine forældre.
>
> Kan denne transport på nogen måde trækkes fra i skat ?

Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på ligningslovens §9a, stk. 7 jf.
stk. 1 - 3. http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020079129-regl

Mvh.
Jacob