Hub til ADSL netværk.
Fra : H.Jørgensen

Dato : 21-04-01 15:47

Jeg har lige fået TDC NetExpres, med Efficient SpeedStream Router.
Nu vil jeg gerne have flere computer på nettet via Routeren, der skal jo
bruges en HUB, nu vil jeg lige høre om en 10Mbit er god nok til en 256 Kbit
ADSL.
Eller skal man købe 100 Mbit ?
Er der nogle som har erfaring med 3COM OfficeConnect TP4 Hub ??

Håber der er nogle som kan give mig nogle råd.

Hilsen

Henrik

Fra : --=BGN=--

Dato : 21-04-01 15:54

"H.Jørgensen" <hej@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle som har erfaring med 3COM OfficeConnect TP4 Hub ??
>
> Håber der er nogle som kan give mig nogle råd.

Det er rigeligt med 10Mbit, men glem det, for priserne er så langt nede, at
du skal vælge en 10/100 Mbit switch, så du er fremtidssikret når du skal
udvide dit netværk.

Bo

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 21-04-01 18:16

Fremtidssikret???

Det er jo ikke til at vide, hvordan netværksmulighederne ser ud om bare to
år.

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : --=BGN=--

Dato : 22-04-01 09:07

Til Lars
For dig skal det nok skæres ud i pap. 100Mbit netkort koster det samme som
et 10Mbit, en switch er bedre end en hub og koster næsten det samme. Da der
i hans spørsmål ikke stod noget om lyslederkabel eller satellit, men at han
gerne ville ha flere computere på nettet, så er det i forbindelse med et
alm. netværk fremtidssikret.

Bo