Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg af sommerhus- model ønskes
Fra : Kim Koch

Dato : 18-01-04 16:52

Hej derude

I.f.m at jeg sælger 50% af mit sommerhus til et par venner (fælles om omk. +
det praktiske) og grunden er så stor at den rent "teknisk" kan udstykkes i 2
grunde, ja så falder salget ind under Ejendomsavancebeskatningslovens §8 og
jeg bliver beskattet af forskellen af købspris minus salgspris. Kommunen har
udtalt at der ingen tekniske forhindringer ved salget. Ligeledes har Told &
Skat udtalt at der ingen Værdiforringelse er ved en evt. udstykning.

Jeg efterlyser en model hvor jeg kommer til at betale mindst muligt i skat.
Modparten indskyder deres del ind kontant og skal ikke ud og optage lån etc.
Håber at I har et par gode ideer
Hilsen Koch

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-01-04 01:01

Kim Koch <kochpedersen@privat.dk> skrev

> Jeg efterlyser en model hvor jeg kommer til at betale mindst muligt i
skat.
> Modparten indskyder deres del ind kontant og skal ikke ud og optage lån
etc.

Få skatten regnet ud hos revisor - det er ikke sikkert det er voldsomt
meget. Alternativt udstyk en grund - sælg grunden (skattepligt) og resten af
sommerhuset skattefrit.

J. Nielsen

Fra : Peder Porse

Dato : 19-01-04 17:40

Og de to selvstændige matrikelnumre kan jo godt sælges samlet!
pp

Fra : Kim Koch

Dato : 19-01-04 21:56

Tak for jeres svar, men er der ikke store omkostninger forbundet med en
udstykning, f.eks. er en landmåler jo ikke hel billigt. Omkring skatten kan
jeg oplyse at fortjenesten bliver beskattet som kapitalindkomst.

Kim Koch

Fra : Peder Porse

Dato : 19-01-04 22:18

Hvorfor gør den det?

Jeg vil mene en udstykningssag kommer op i 30-40.000 afhængig af
forholdene..er der f.eks. deklarationer på ejendommen m.v.

pp

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-01-04 22:50

Peder Porse <pp@pederporse.dk> skrev

> Jeg vil mene en udstykningssag kommer op i 30-40.000 afhængig af
> forholdene..er der f.eks. deklarationer på ejendommen m.v.

Det var dyrt!! Det plejer at kunne gøres for ca. 20.000,- men som du skriver
er det jo forskelligt alt efter hvor kompleks sagen er.

Kan matriklerne sælges samlet til samme køber uden at det betragtes som
omgåelse, pp?

J. Nielsen

Fra : Peder Porse

Dato : 20-01-04 06:27

Hvis udstykning er sket inden der indgås bindende aftaler, ja!
pp