tandbørstning på hunde
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-01-04 15:13

Hejsa

Jeg hørte en dag en dyrlæge udtale sig på tv om at hunde skulle ha' børstet
tænder hver dag lige som mennesker. Hvor mange herinde børster tænder på
deres hunde?

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-04 15:45

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> writes:

> Jeg hørte en dag en dyrlæge udtale sig på tv om at hunde skulle ha' børstet
> tænder hver dag lige som mennesker. Hvor mange herinde børster tænder på
> deres hunde?

Vi gør ikke. Når de er for slemme, så fjerner jeg tandsten på ham, men
det er også det hele. Nu er det nok ikke alle hunde man sådan lige kan
fjerne tandsten på selv og så er det nemmere, og billigere, at børste
deres tænder.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Bo Christensen

Dato : 18-01-04 16:33

> Jeg hørte en dag en dyrlæge udtale sig på tv om at hunde skulle ha'
børstet
> tænder hver dag lige som mennesker. Hvor mange herinde børster tænder på
> deres hunde?
hej,
vi prøvede på vores berner,
men det virker meget akavet, hvis der er mange tandsten, så køb et
marvben hos slagteren, det koster 2 kr. og alle tandsten er væk, samtidigt
er ens hund nær hundehimlen i en 3-4 timer
mvh bo

Fra : Pwh

Dato : 18-01-04 17:52

Bolette Nielsen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg hørte en dag en dyrlæge udtale sig på tv om at hunde skulle ha'
> børstet tænder hver dag lige som mennesker. Hvor mange herinde
> børster tænder på deres hunde?

Jeg gør ikke, Tyson spiser tit marvben og får fjernet tandsten
ved det årlige check hos dyrelægen, og han har da hverken
dårlig ånde eller gule tænder (Tyson og ikke dyrelægen).

/Jens

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 21-01-04 01:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

og han har da hverken
> dårlig ånde eller gule tænder (Tyson og ikke dyrelægen).

Hi men det har dyrlægen måske undskyld kunne bare ikke dy mig
hejhils fra Ami

Fra : S. Jensen

Dato : 19-01-04 08:28

Min Boston Terrier får " Chrisco " tandbørstekiks hver dag , lige før den
skal sove.
Jeg har købt dem i Kvickly..
Det er kiks med en god slibeevne , og nogle stoffer bl.andet. pebermynte så
munden bliver frisk

hilsen S Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-01-04 18:41

On Sun, 18 Jan 2004 15:12:33 +0100, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

> [...]
>tænder hver dag lige som mennesker. Hvor mange herinde børster tænder på

jeg gør når han har spist noget klamt ude i skoven, men det kræver
tålmodighed, for det er ikke det bedste han ved, og der skal meget
levertandpasta til

Fra : Lykke

Dato : 20-01-04 15:40

Jeg kunne forestille mig dem der har hunde der døjer med tandsten giver
deres hunde noget forkert kost. Hundens tænder skal have noget at arbejde
med.
Glem alt om blød dåsemad og piller opløst i vand. Tør hunde mad og så vand
ved siden af.
Poul

Poul

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 21-01-04 01:16

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
.. Hvor mange herinde børster tænder på
> deres hunde?

Hej Bolette

Jeg gør ikke og har aldrig gjort det .. et godt kalkben og så
tørfodder klarer det og så fjernes evt tandsten hvis der
undtagelsesvis skulle være noget ved den årlige vaccination
hejhils Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-01-04 18:14

On Wed, 21 Jan 2004 01:15:54 +0100, "Anne-Marie Prange"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

> [...]
>tørfodder klarer det og så fjernes evt tandsten hvis der
>undtagelsesvis skulle være noget ved den årlige vaccination

men et kalkben fjerner ikke det #guf# som hunden eventuelt har sidende
imellem tænderne efter en løbetur i skoven, det kan tandbørsten kun
klare, så helt dumt er det altså ikke at kunne børste tænder på sin
hund.

Fra : Lykke

Dato : 21-01-04 14:31

Hvis det var meningen at hunde skulle have tænderne børstet, var de nok
udstyret med arme og hænder i stedet for ben og poter.

Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-01-04 00:46

On Wed, 21 Jan 2004 14:31:04 +0100, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>Hvis det var meningen at hunde skulle have tænderne børstet, var de nok
>udstyret med arme og hænder i stedet for ben og poter.
>
>Poul

tjae og hvis det var meningen at mennesker skal tage brusebad, var vi
nok udstyret med opadvendte armhuler

den holder vist ikke helt vel

Fra : Lykke

Dato : 21-01-04 22:40

Det var heller ikke meningen med brusebad. Da mennesket kom til jorden var
der formodentlig kun søer og have mm og der fungerer armhuler jo meget godt.

Fra : Broegger

Dato : 26-01-04 18:55

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:bue48m$rf9$1@news.cybercity.dk:

> Hejsa
hejsa

> Hvor mange herinde børster tænder på deres hunde?

Vi gør ikke. Han får, ligesom mange andre skriver, et ben i ny og næ.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk