Et ? for de professionelle??
Fra : KO

Dato : 21-04-01 15:18

Det har jeg prøvet alt, intet virker. Min PC kan nu kun køre 2*90 Mhz på bundkortet (AGP kører 2/3 af det). Hvis jeg sætter den
højere, så vil kommer Windows med en/to/tre fejlmeddelelser, og vil ikke starte op. Problemet opstod i sidste uge, da jeg ville
lægge Windows ind forfra, da den var blevet meget ustabil. Men jeg kunne ikke geninstallerer. Hvergang nåede den til ca. halvdelen,
hvorefter kan kom med en fejlmeddelelse "kan ikke læse *.cabs ........". Læste i install.txt, det kunne være rammen, så jeg satte
FSB ned til 90 Mhz, og alt kørte perfekt. Yes, tænkte jeg, og efter windows var færdiinstalleret, kom de med de føromtalte
fejlmeddelelser, da jeg satte FSB op til 100 igen (har kørt som 102 de sidste 2 måneder).

Hvad kan der være galt?

Har prøvet med ny ram og nyt grafikkort. Har prøvet helt uden andre kort, end grafikkortet. Har prøvet med højere v-core samt I/O.
Intet har hjulpet

Alt har kørt upåklageligt de sidste 6 måneder, lige indtil sidste uge!

Kan det være fordi strømforsygningen er blevet "mindre god"? Kan det være harddisken? Kan det være bundkort eller CPU?

FSB kan indstilles ved Mhz 90, 95, 100, 101, 102, 103 o.s.v.

Hardware:
Bundkort: Asus A7v KT133
CPU: Thunderbird 800 Mhz - ca. 40 grader.
Grafikkort: Asus GeForce 2MX 7100
Ram: 512 MB PC-133 fra Tech-Trade - står til cas3
Sound Blaster Live!
HD: IBM 30 GB 7200 rpm
+ diskdrev samt cd-drev.

Alt kører defalut på bundkortet = de "orig" indstilninger.

Maskinen kører Windows 98 SE