Kabel til Ericsson?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-01 15:19

Hejsa!

Jeg har undret mig lidt over kabler til Ericsson...

Jeg har på en side set, at de sælger 2 slags kabler, der kan bruges
til disse modeller:

1. kabel:
T10,T18,A1018,R250
2. kabel:
T28

Et andet sted har de kun et kabel, der kan bruges med:
T28/T18/A2618s

Hvordan kan det være, at det første kabel hos den øverste forhandler
ikke kan bruges med T28 og A2618s? Og det nederste kabel her, ikke kan
bruges med f.eks. A1018 og R250?

Findes der et (mere eller mindre) "allround"-kabel - hvor finder jeg
sådan et billigt?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Har du en Nokia eller Siemens-telefon, og vil du have fjernet SIM-låsen - så kontakt mig.

Vibratorer installeres også i Nokia 3210.

Fra : Fischer

Dato : 23-04-01 07:33

> Jeg har undret mig lidt over kabler til Ericsson...
> Jeg har på en side set, at de sælger 2 slags kabler, der kan bruges
> [...]

Samme kabel kan bruges til 6xx, 7xx, 8xx.
Jeg vidste dog ikke at det også kan bruges til R250, men det kan godt være
korrekt.

> 2. kabel:
> T28

Ja - det er et andet stik.

> Et andet sted har de kun et kabel, der kan bruges med:
> T28/T18/A2618s

Det er forkert.
Jeg tror der skulle have stået: T28/T20/A2618s

> Findes der et (mere eller mindre) "allround"-kabel - hvor finder jeg
> sådan et billigt?

Der er som sagt tale om 2 forskellige kabler, alt efter model.
Og bemærk at et normalt datakabel skal modificeres hvis det skal bruges til
flash/unlock.

*Fischer.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 13:29

Fischer skrev:

>Samme kabel kan bruges til 6xx, 7xx, 8xx.
>Jeg vidste dog ikke at det også kan bruges til R250, men det kan godt være
>korrekt.

OK, det er altså samme stik til alle disse telefoner?

>Ja - det er et andet stik.

Det er et stik som KUN bruges til T28?

>Det er forkert.
>Jeg tror der skulle have stået: T28/T20/A2618s

Hmm, T28-stik er altså magen til T20 og A2618s - og flere? Hvilke?

>Der er som sagt tale om 2 forskellige kabler, alt efter model.

Der findes altså kun 2 forskellige slags kabler til Ericsson (nyere
telefoner)?

>Og bemærk at et normalt datakabel skal modificeres hvis det skal bruges til
>flash/unlock.

Sikker? Mon ikke mange af dem man kan købe allerede er 'modificeret'?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 24-04-01 07:37

> OK, det er altså samme stik til alle disse telefoner?

Yep.

> Det er et stik som KUN bruges til T28?

Det tror jeg ikke:

> Hmm, T28-stik er altså magen til T20 og A2618s - og flere? Hvilke?

Sandsynligvis alle de nyere - f.eks. 320s.

> Der findes altså kun 2 forskellige slags kabler til Ericsson (nyere
> telefoner)?

Så vidt jeg ved, ja.
Men jeg har kun rigtigt styr på 6xx, 7xx, 8xx, T1x, A1018 som jeg selv har
kabel til.

> Sikker? Mon ikke mange af dem man kan købe allerede er 'modificeret'?

Måske kan man få et med en omskifter.
Sagen er, at et 'modificeret' kabel kun kan bruges til flash/unlock men IKKE
til alm. kommunikation.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-04-01 12:54

Fischer skrev:

>Sagen er, at et 'modificeret' kabel kun kan bruges til flash/unlock men IKKE
>til alm. kommunikation.

Du tænker vist på Nokia-kabler...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Fischer

Dato : 24-04-01 13:52

IKKE

> Du tænker vist på Nokia-kabler...

Tro mig - jeg tænker aldrig på Nokia!

Jeg har en Ericsson SH888 som jeg bruger til mail på en bærbar PC.
Det umodificerede kabel kan ikke bruges til flash.
Det modificerede kabel kan ikke bruges til almen kommunikation.

* Fischer