ASUS P5A med 80 GB disk
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 18-01-04 11:11

Hej

Jeg har lidt problemer med at finde en Maxtor 80 GB disk i bios på et ASUS
P5A motherboard. Jeg har opdateret bios'en til nyeste version, men det ser
ud til at den stadig ikke understøtter diske af den størrelse ! XP finder
disken, men den kan ikke boote på den

Er der en smut vej uden om dette ? Eller er der ingen anden løsning end at
købe et ny motherboard ?

--
Hilsen AHJ

Fra : LC

Dato : 18-01-04 13:31

Køb en controler En såkaldt Hot Rod fra ABIT den lader selv en 120 GB blive
Bootable

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 18-01-04 15:50

"LC @it.dk>" <BOoH<fjern> skrev i en meddelelse
> Køb en controler En såkaldt Hot Rod fra ABIT den lader selv en 120 GB
blive

Kan man boote fra et controler kort ?

Anders.

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 18-01-04 15:56

Ups fik ikke læst det hele igennem ! Jeps man kan boote fra det kort !

Fra : N´far

Dato : 18-01-04 15:08

"Anders Holm Jensen" <dwoor@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> ud til at den stadig ikke understøtter diske af den størrelse !

max. 32,8 GB, står her:

http://www.ciao.com/ASUS_P5A_B__Test_2384696

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-01-04 20:48

On 2004-01-18, Anders Holm Jensen <dwoor@oncable.dk> wrote:
> Er der en smut vej uden om dette ? Eller er der ingen anden løsning end at
> købe et ny motherboard ?

Ja. Sidste beta. Soeg paa p5a unofficial paa google:

http://www.cs.montana.edu/~kimh/p5a.html

Virker fint med min seagate 80gb.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 18-01-04 21:02

In news:400a5bbe$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Anders Holm Jensen <dwoor@oncable.dk> typed:

> Er der en smut vej uden om dette ? Eller er der ingen anden løsning
> end at købe et ny motherboard ?

Download Maxblast 3:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Med dette program kan du ændre den størrelse som harddisken rapporterer
den har under boot.
Gøres under utilities -> set hard drive size.
Så skulle du gerne kunne boote på din disk.

Programmet skulle også kunne installere DDO (dynamic drive overlay),
dette skulle give dig det fulde udbytte af disken på trods af din BIOS
begrænsning. Jeg kender desværre ikke fremgangsmåden til denne proces.
Du kan jo prøve at rode lidt med det.

Hvis du får installeret DDO, så må du meget gerne skrive tilbage med en
beskrivelse af fremgangsmåden.
Hvis andre kender metoden, så er de også velkomne til at give
beskrivelsen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 20-01-04 20:17

Tak for svarene !

Nu skal der nok komme gang i den maskine !

Hilsen Anders.