FTP fra site til site
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 10:48

Gents,

Jeg skal overføre en stavl filer fra en linux site til en anden linux
site.

Kan jeg få disse sites til at flytte filerne direkte fra a til b uden
at jeg først skal tage alle filerne hjem og derefter uploade dem til
den anden site ?

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-01-04 10:54

I dk.edb.system.unix, skrev Bjarne Jensen:
> [...]
>
> Kan jeg få disse sites til at flytte filerne direkte fra a til b uden
> at jeg først skal tage alle filerne hjem og derefter uploade dem til

Uden problemer, hvis du kan få lov til at køre en ftp-klient på en af
maskinerne og dermed forbinde til den anden.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Thomas W.

Dato : 18-01-04 11:07

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> Uden problemer, hvis du kan få lov til at køre en ftp-klient på en af
> maskinerne og dermed forbinde til den anden.

Det er længe siden jeg har leget med FTP, men afhænger det ikke (også) af,
om FTP-serveren tillader forbindelse mellem to ftp'ere? Jeg husker svagt i
forbindelse med opsætning af ftp-server (godt nok under wintendo, men
alligevel?), at man kunne afvise brugere at connecte og overføre mellem
flere FTP'ere.

/Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 18-01-04 11:13

Den Sun, 18 Jan 2004 11:07:20 +0100 skrev Thomas W.:

> [...]
>forbindelse med opsætning af ftp-server (godt nok under wintendo, men
>alligevel?), at man kunne afvise brugere at connecte og overføre mellem

Ikke hvis man gør (kan gøre) som foreslået.

Mvh
Kent

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 11:33

Jesper Krogh wrote:
> Uden problemer, hvis du kan få lov til at køre en ftp-klient på en af
> maskinerne og dermed forbinde til den anden.

OK, og hvordan var det lige man "kører en ftp-klient" ?

Bjarne Jensen

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 12:25

OK, det kan jeg, så nu fik jeg flyttet noget med 2mbit.

Hvor finder jeg en ordentlig manual (ikke man <suk>) til sådan en
kommandolinie ftp ?

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-01-04 12:30

Bjarne Jensen wrote:

> OK, det kan jeg, så nu fik jeg flyttet noget med 2mbit.
>
> Hvor finder jeg en ordentlig manual (ikke man <suk>) til sådan en
> kommandolinie ftp ?

installer ncftp. Den understøtter get -R

/Esben

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 12:30

glem det, har fundet den:

http://www.tldp.org/HOWTO/FTP-3.html

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-01-04 12:31

Bjarne Jensen wrote:
> OK, det kan jeg, så nu fik jeg flyttet noget med 2mbit.
>
> Hvor finder jeg en ordentlig manual (ikke man <suk>) til sådan en
> kommandolinie ftp ?

Jeg kan anbefale NcFTP.
http://www.NcFTP.com/ncftp/doc/ncftp.html

Peter

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 16:08

Kan jeg installere alskens programmer på sådanne sites som bare er
webhoteller ?

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-01-04 19:53

Bjarne Jensen wrote:

> Kan jeg installere alskens programmer på sådanne sites som bare er
> webhoteller ?

Hvis du har en shell account på en unix-server kan du sikkert installere
ncftp fra source. En anden mulighed er et php-script, som udnytter php's
indbyggede ftp-funktioner.

/Esben

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 18-01-04 21:20

Esben Skov Pedersen wrote:

> Hvis du har en shell account på en unix-server kan du sikkert installere
> ncftp fra source. En anden mulighed er et php-script, som udnytter php's
> indbyggede ftp-funktioner.

hmmmmm, kikker lidt på det. tak !

Bjarne Jensen