Problemer med opdatering fra MS-Access til~
Fra : John Jessen

Dato : 18-01-04 10:32

Hej,

Når jeg via en MS-Access opdateringsforespørgsel over internettet joiner en
MS-Access tabel (tbl_access) med en MySQL via MYSQL ODBC 3.51 driver til
tbl_mysql, og forsøger at opdatere nogle felter i tbl_mysql får jeg en
bekræftelse af at opdateringen er gennemført ved en sidste advarsel "vil du
opdatere xx poster...." Når jeg svarer "Ja" til dette, sker der imidlertid
ikke noget i tbl_mysql.

Det mærkelige er at når jeg laver en tilføjelsesforespørgsel så virker det
helt fint.

Det virker som om at tabellerne joiner fint, men kan der være et problem i
at join-feltet i tbl_access er defineret som tekst(10) medens det i
tbl_mysql er defineret som tekst(12)? De er navngivet ens.

Jeg bruger lokalt: MS-access 2002 SP-2, og host host: apache 1.3.29 (unix),
MySQL 4.0.15 std, PHP 4.3.3.

Tak for hjælpen!

Venlig hilsen
John