Sammenligning af værdier i 4 combobokse
Fra : Dcasso

Dato : 18-01-04 09:42

Hej

Håber der er en der gider redde min dag.

Jeg står med et problem som ser sådan ud:

Har 4 combobokse,
Cmb1: StartTimer
Cmb2: StartMinutter
Cmb3: SlutTimer
Cmb4: SlutMinutter

Hvad jeg har brug for er at kunne undersøge om cmb1 er mindre end cmb3
og hvis ikke så at cmb2 er mindre end cmb4. Således at jeg kan sikre
at man kun kan vælge et tidpunkt i slut der er større end i start.

Hvis en kan og gider redde mig :) Vil jeg være meget taknemmelig

mvh
Dennis C

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-01-04 12:28

> Håber der er en der gider redde min dag.

Jeg skal da forsøge

> [...]
> og hvis ikke så at cmb2 er mindre end cmb4. Således at jeg kan sikre
> at man kun kan vælge et tidpunkt i slut der er større end i start.

Først skal vi have indlæst værdierne fra combo (select) boksene, og kan
derefter sammenligne de indlæste værdier:
<script>
function TjekTid() {
StartTimerObj = document.getElementById('StartTimer');
StartTimerVal = StartTimerObj.options[StartTimerObj.selectedIndex].value;
SlutTimerVal = SlutTimerObj.options[SlutTimerObj.selectedIndex].value;

SlutMinutterObj = document.getElementById('SlutMinutter');
StartMinutterObj = document.getElementById('StartMinutter');
StartMinutterVal =
StartMinutterObj.options[StartMinutterObj.selectedIndex].value;

SlutTimerObj = document.getElementById('SlutTimer');

SlutMinutterVal =
SlutMinutterObj.options[SlutMinutterObj.selectedIndex].value;

if (parseInt(StartTimerVal) < parseInt(SlutTimerVal)) {
return true;
}
else if (parseInt(StartTimerVal == parseInt(SlutTimerVal)) {
if (parseInt(StartMinutterVal) < parseInt(SlutMinutterVal)) {
return true;
}
else {
return false;
}
}
else if (parseInt(StartTimerVal) > parseInt(SlutTimerVal)) {
return false;
}
}

function valdilation() {
tt = TjekTid();
if (tt) {
alert('Sluttiden ligger før starttiden!');
}
return tt;
}
</script>

I din formular indsætter du en onSubmit-eventhandler, der sørger for,
formularens data ikke sendes, hvis der opstår en fejl:
<form onSubmit="return valdilation()" action="xyz">
</form>

Håber, det virker (har ikke testet det)!!

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dcasso

Dato : 18-01-04 13:13

>Håber, det virker (har ikke testet det)!!
>
>MVH Jonas (aka Juke)

Det vil jeg da teste, og takker mange gange. :)

Ha en god søndag
Dennis

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-01-04 15:18

Jeg har fundet nogle små-fejl rundt omkring, og rettet dem, da
jeg testede selv.
Jeg har lagt et korrekt eksempel på nettet:
http://medlem.jubii.dk/jukeaa/timetjekker.htm

Desværre sætter jubii en masse reklame-fis ind (sådan noget burde
forbydes!), men håber, at man kan finde ud af at skille fårene
fra bukkkene

Fra : Dcasso

Dato : 18-01-04 19:34

>Desværre sætter jubii en masse reklame-fis ind (sådan noget burde
>forbydes!), men håber, at man kan finde ud af at skille fårene
>fra bukkkene
>
>MVH Jonas (aka Juke)

Jamen, takker da igen :) Har nemlig ik haft tid til at afprøve det
endnu, og nu får jeg jo ligefrem en færdig version. :)

Mvh og takker igen
Dennis