Konqueror "fryser"
Fra : Jørgen

Dato : 17-01-04 19:54

Jeg har fået et problem med Konquerer.
Hvis jeg vælger at følge et link, eller f. eks at slå op på en genvej så går
det galt.
Tilsvarende hvis jeg fra Kmail eller Knode aktiverer en URL går det også
galt.
Jeg oplever følgende: Når Linket eller URLen aktiverer en ny session af
Konqueror, så nærmest fryser hele skærmen, CPU/paging vokser til 100%, det
samme sker med Hukommelse/swapping, og Swap/baggrund (visning i KTimeMon)
og skærmen er på det nærmeste låst (mus kan flyttes ca 5 cm ad gangen). Til
sidst termineres Konquerer og KDE fungerer øjensynligt normalt igen. Jeg
oplever ikke problemer med andre programmer som f. eks Knode, Kmail, eller
Mozilla.
Jeg installerer opdateringer fra SuSE 9.0 (KDE er opgraderet til 3.15), men
har i øvrigt ikke installeret programmer i en rum tid. Problemet er opstået
efter at jeg har forsøgt at ændre lidt i indstillingerne for
java/javascript selv om jeg ikke ser nogen logisk sammenhæng.
Reiserfsck melder ikke om fejl på disken.
Der er ingen åbenlyse hints i logfilerne.
Hvad bør jeg undersøge, teste eller reinstallere?