Ruger No 1
Fra : Per Jensen

Dato : 17-01-04 18:11

Hej M@X, bare nogle generelle erfaringer Du har haft. Lidt om hvordan den
skyder, aftræk osv.
Jeg har selv tænkt på at købe en i lidt større kaliber, 338 eller lign.Som
all round riffel. Jeg har lidt
forskelligt kaliber i forvejen fex 243, 6,5x284, 6,5x55, 308,30.06 og 8x57 +
salon.

Per

P.S Sorry mvt dobbeltemne, men min server ville ikke som jeg ville.

Fra : M@X

Dato : 25-01-04 09:54

> Hej M@X, bare nogle generelle erfaringer Du har haft. Lidt om hvordan den
> skyder, aftræk osv.

Hej Per.

Generelt har jeg været meget godt tilfreds med min Ruger #1
Den er utrolig handy og robust. Præcisionen er helt i top til jagtbrug
og aftrækket er fuldt justerbart. Ejektoren kan justeres fra hårdt udkast
til
ingen udkast dvs. kun udtræk.
Der er 3 ting som ikke er helt som de skal være.

Den ene er at når sikringen er skubbet frem og man skal genlade, så rammer
hylsteret sikringsknappen og bliver liggende hen over faldblokken.
Fejlen kan afhjælpes ved at du afkorter sikringsknappen 1-2 mm.

Fejl 2 er at den fantastisk stærke og enkle kikkertmontage placerer
kikkerten for langt fremme til de fleste kikkerter. Så gjorde jeg det at jeg
fræste en skinne med 2 nye hak til ringene og stiftede den fast oven på
battue skinnen, således at jeg kunne bruge de originale ringe der nu bare
sidder
længere tilbage. Da jeg så ompibede riflen, fræste jeg en helt ny montage
som
er boret og stiftet fast direkte på piben. Den skinne som jeg ikke længere
bruger
må du få, hvis du kan bruge den.

Fejl 3 er at forskæftet er skruet på en lang arm der er fastgjort på låsen.
Når du så spænder skruen til forskæftet, påvirker du piben med forskelligt
tryk
afhængig af hvor hårdt du spænder skruen. Fejlen afhjælpes let med en simpel
bedding af forskæftet, således at piben svinger frit.

Det var det væsentlige. Ellers mailer du bare igen.

mvh M@X