Power over Ethernet
Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-01-04 18:22

Hvor stor en strømstyrke kan man trække over den nye verdenstandart for DC
spændnings forsyning i hjemmet/kontoret "Power over Ethernet"?
Dels med switch som energikilde
Dels med en strømforsyning til at levere strømmen,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-04 20:03

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message
> [...]
> Dels med switch som energikilde
> Dels med en strømforsyning til at levere strømmen,,,

ved ikke lige hvad standarten siger.. Men dem jeg har set levere 12.5W

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-04 20:13

On Sat, 17 Jan 2004 18:22:22 +0100, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Hvor stor en strømstyrke kan man trække over den nye verdenstandart
> for DC spændnings forsyning i hjemmet/kontoret "Power over Ethernet"?

Nu skriver du "strøm", men jeg går ud fra, du mener effekt?

Standarden specificerer fire forskellige 'power classes' [1]:
Class 0 15,4W 0,44W - 12,95W
Class 1 4,0W 0,44W - 3,84W
Class 2 7,0W 3,84W - 6,49W
Class 3 15,4W 6,49W - 12,95W

Første tal er effekten leveret ved PSE (Power Source Equipment).
Det andet tal er effekten ved PD (Powered Device), og max er lidt
lavere, fordi der er lidt tab.

> Dels med switch som energikilde
> Dels med en strømforsyning til at levere strømmen,,,

Det er ligegyldigt, om det er det ene eller det andet.

-A
[1] OK fem, men den sidste (4) er 'reserved'.
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne Keller

Dato : 17-01-04 22:02

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nu skriver du "strøm", men jeg går ud fra, du mener effekt?
>
> Standarden specificerer fire forskellige 'power classes' [1]:

snip

Det var uden tvivl det helt rigtige svar på spørgsmålet.

Bare for at uddybe så siger kabling standarderne at man på Cat5E eller
bedre kan levere:
max 72 DC volt
0,175A pr leder
max 10W pr par
max kortslutningsstrøm 3A pr kabel

Dette viser at kablerne faktisk kan klare at levere væsentlig mere end
PoE standarden behøver, dette kan anvendes hvis man ønsker at
strømforsyne på anden måde over kabling.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.