Overgang fra Access til MySQL
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-01-04 12:32

Hej,

Jeg er ved at skifte fra Access til MySQL, men alle mine update-scripts
giver nu "en fejl i SQL syntaksen nær 'interval, topbud, billede, width,
height, end, nypris, produktbl' på linje 1", eksempelvis i det følgende:

strSQL = "Insert into auktioner ("

strSQL = strSQL & "produktnavn, "
strSQL = strSQL & "type, "
strSQL = strSQL & "beskrivelse, "
strSQL = strSQL & "startbud, "
strSQL = strSQL & "interval, "
strSQL = strSQL & "topbud, "
strSQL = strSQL & "billede, "
strSQL = strSQL & "width, "
strSQL = strSQL & "height, "
strSQL = strSQL & "end, "
strSQL = strSQL & "nypris, "
strSQL = strSQL & "produktblad) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'" & produktnavn & "', "
strSQL = strSQL & "'" & slags & "', "
strSQL = strSQL & "'" & beskrivelse & "', "
strSQL = strSQL & "'" & startbud & "', "
strSQL = strSQL & "'" & interval & "', "
strSQL = strSQL & "'" & startbud & "', "
strSQL = strSQL & "'" & billedenavn & ".jpg', "
strSQL = strSQL & "'" & bredde & "', "
strSQL = strSQL & "'" & hoejde & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Fredagen & "', "
strSQL = strSQL & "'" & nyepris & "', "
strSQL = strSQL & "'" & varenr & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Hvad skal der ændres? Det virkede fint med Access...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-01-04 14:37

Rasmus Nielsen skrev:
> Jeg er ved at skifte fra Access til MySQL, men alle mine update-scripts
> giver nu "en fejl i SQL syntaksen nær 'interval, topbud, billede, width,
> height, end, nypris, produktbl' på linje 1", eksempelvis i det følgende:

Jeg er ikke helt sikker, men måske er interval et reserveret ord i MySQL...
Nogen kan nok fortælle hvad man så skriver for at henvise til feltet
interval.

/Torben

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 17-01-04 14:59

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> giver nu "en fejl i SQL syntaksen nær 'interval, topbud, billede, width,
> height, end, nypris, produktbl' på linje 1", eksempelvis i det følgende:

i MySQL skal du angive databasen og tabellen..
eks..

strSQL = "Insert into database.tabel"

interval er et reserveret ord i MySQL

hele listen kan du finde her

http://www.ucl.ac.uk/is/mysql/manual/manual_Reference.html#Reserved_words

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 17-01-04 15:03

Mads Graugaard Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> interval er et reserveret ord i MySQL
>
> hele listen kan du finde her
>
> http://www.ucl.ac.uk/is/mysql/manual/manual_Reference.html#Reserved_words

og så vidt jeg husker (du må ikke hænge mig op på det)
så kan du omgås et reserveret ord på følgende måde..

[interval] prøv det..

men igen .. er ikke 100% sikker

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-01-04 17:18

> strSQL = "Insert into database.tabel"
>
> interval er et reserveret ord i MySQL

Tak skal du have! Det var dog nok at rename "interval", jeg behøvede ikke at
skrive databasenavnet...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.