ASUS K8V Deluxe giver lidt problemer ...
Fra : Sven

Dato : 17-01-04 15:29

Hej,
Modtog dette bundkort i går sammen med en arhlon 64 3200+ "In a Box".
Foreløbig er jeg ret imponeret af denne boxed køler! Er utrolig stille
sammenlignet med, hvad jeg ellers har hørt af "boxede" kølere til AMD og
Celeron tidligere.
Men men men ... jeg har prøvet at installere mit Soundblaster Audigy kort,
og straks bliver PC'en ustabil ved kopiering af store filer. Faktisk samme
fejl som der for et par år siden var med SB Live og VIA, så hva' nu??
Jeg har prøvet at bruge den indbyggede lyd, og den er såmænd også i absolut
rimelig kvalitet, bortset fra, at bas og diskant IKKE kan justeres (jeg kan
ikke hitte ud af det i hvert fald).
RAM timing er et andet "problem" Der er kommet en del nye betegnelser til,
og de gamle er også lavet om (pånær CAS 2.0 - 2,5 osv). Findes der et link
til, hvor jeg kan læse og lære om de nye betegnelser/funktioner? Det er lidt
at overclocke i blinde, når jeg ikke ved en sk.. om hvad jeg stiller om på

Mit største problem : Audigy eller bas/diskant (eller equlizer) på den
indbyggede lyd. Er her en der vil være flink at hjælpe?

Sven