LAN DHCP på en Zyxel 642R
Fra : F.Larsen

Dato : 16-01-04 23:59

Hej

Hvordan sætter man DHCP pool op på en ZyXel 642R.
Jeg vil godt have lavet en poll 192.168.1.248 -192.168.254
Andre maskiner på mit netværk skal have faste IP adresser

--
Flemming

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-01-04 00:53

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan sætter man DHCP pool op på en ZyXel 642R.
> Jeg vil godt have lavet en poll 192.168.1.248 -192.168.254
> Andre maskiner på mit netværk skal have faste IP adresser

Jeg går ud fra du sætter IP'erne manuelt på dem der skal have faste?

Anyway .. telnet til din router >
telnet 10.0.0.1 23023 ...
menu 3 > menu 2 >
DHCP Setup
DHCP= Server
Client IP Pool Starting Address= 192.168.1.248
Size of Client IP Pool= 6
Primary DNS Server= 212.242.40.3
Secondary DNS Server= 212.242.40.51
Remote DHCP Server= N/A
TCP/IP Setup:
IP Address= 192.168.1.1
IP Subnet Mask= 255.255.255.0
RIP Direction= Both
Version= RIP-1
Multicast= IGMP-v2
IP Policies=
Edit IP Alias= No

Du må lige selv sætte dine relevante DNS-servere ind.

Håber det hjalp dig :)

/MD

Fra : F.Larsen

Dato : 17-01-04 01:37

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message

> Jeg går ud fra du sætter IP'erne manuelt på dem der skal have faste?

Yeps...

> [...]
> Client IP Pool Starting Address= 192.168.1.248
> Size of Client IP Pool= 6
>
> Du må lige selv sætte dine relevante DNS-servere ind.

Okay, jeg har det helt fint med telnet adgang.
men hvordan sætter man DHCP pool ? i min 677 skriver man f.eks. >set DHCP
.....og diverse parametre ...

Jeg har ikke sat strøm på router endnu - og der fulgte ikke nogen manual med
i pakken (CD rom manglede).

hvis du har en link til noget manual halløj ville det være fint

kan den iøvrigt SNMP - så man kan sætte en MGRT op til trafikstatistik...

--
Flemming

Fra : F.Larsen

Dato : 17-01-04 01:51

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message

Nå fandt lang om længe en manual her:
http://www.kofobbs.dk/zyx_text/

jeg kan se at den kan SNMP ... kanon!

På Zyxel.com var der ikke meget bid - 642R findes slet ikke under produkter:
http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1022048291&indexcate1=10218
77946&indexFlagvalue=1021873638

642R er åbenbart et rent dansk fænomen :=)

--
Flemming

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-01-04 03:02

> "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
>
> Nå fandt lang om længe en manual her:
> http://www.kofobbs.dk/zyx_text/
Til dit spørgsmål i den anden tråd "men hvordan sætter man DHCP pool ? i min
677 skriver man f.eks. >set DHCP....og diverse parametre ..."

Cisco 677 kører CBOS .. og her indtastes kommandoer manuelt.

I Zyxel's ZynOS er det et menu baseret system. Derfor får du menuer hvor du
kan indtaste den ting jeg nævnte ....

Hvis du vil have en "kommando baseret console" .. vælger du menu 24 > menu 8
så kan du skrive kommandoer.

Håber det var svar nok...
/MD

> jeg kan se at den kan SNMP ... kanon!

Super .. så er det jo bare at få noget trafik i gang :)

> [...]
> 77946&indexFlagvalue=1021873638
>
> 642R er åbenbart et rent dansk fænomen :=)

Hmm .. nej ... Zyxel's hjemmeside er bare ret elendig på nogle punkter.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-01-04 20:34

F.Larsen skrev:

> hvis du har en link til noget manual halløj ville det være fint

ftp://ftp.zyxel.dk/p642r/document/
ftp://ftp.zyxel.dk/p642r-13/document/
ftp://ftp.zyxel.dk/p642r11/document/
ftp://ftp.zyxel.dk/p642r61/document/

Af en eller anden grund droppes websider for produkter som Zyxel ikke
sælger længere, katalogerne bibeholdes dog på ftp-serveren.

Jeg kender i øvrigt ikke spor til produktet, men det er der sikkert
nogle i news:dk.edb.netvaerk som gør.