Port 25
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-01-04 19:06

Jeg har hos Tele2 opdaget, at deres blokering af port 25 og dermed
omdirigering via mail-relay.tele2adsl.dk ikke gælder for øvrige Tele2
kunder. Mails imellem to Tele2 kunder sendes derfor direkte med dertil
mulighed/risiko for at "misbrug" af en fejlkonfigureret open relay mail
server.

Har TDC/Tiscali/Cybercity samme opsætning af deres systemer ?

Jørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-01-04 19:40

On Fri, 16 Jan 2004 19:05:36 +0100, Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
> server.
>
> Har TDC/Tiscali/Cybercity samme opsætning af deres systemer ?

TDC har i al fald ikke, her er det kun backup-mx serveren som kan
tilgaa tcp/25 for de produkter hvor adgang er begraenset.

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-01-04 20:42

Jørn Hundebøll <spamnews1@dblue.dk> writes:

> [...]
> mail server.
>
> Har TDC/Tiscali/Cybercity samme opsætning af deres systemer ?

Cybercity har (heldigvis) ikke noget filter på port 25/tcp, så det kan
man vel godt sige at de har.

--
Jacob - www.bunk.cc
Mistakes are often the stepping stones to utter failure.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-01-04 21:16

Hej Jacob Bunk Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Cybercity har (heldigvis) ikke noget filter på port 25/tcp, så det
> kan man vel godt sige at de har.

Og Tiscali har heller ikke filter, lukkede porte e.l. Så kom alle tre
med

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-04 21:27

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> Og Tiscali har heller ikke filter, lukkede porte e.l. Så kom alle tre
> med

Tjaa, hvis Tiscali levere adsl, hvor Tiscali ikke selv har udstyr på
centralen.. Levere de da bare en TDC forbindelse.. og så er port 25 vel også
lukket

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-04 01:22

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tjaa, hvis Tiscali levere adsl, hvor Tiscali ikke selv har udstyr
> på centralen.. Levere de da bare en TDC forbindelse.. og så er
> port 25 vel også lukket

Det overså jeg. Og ja, du har utvivlsomt ret. TDC undtager formentlig
ikke kunder, der formelt er kunder andetsteds.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-04 01:47

Rudi Stegen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det overså jeg. Og ja, du har utvivlsomt ret. TDC undtager formentlig
> ikke kunder, der formelt er kunder andetsteds.

det kommer an på aftalen med den anden ISP. Jeg har en ide om at Tiscali's
kunder hænger på TDC's port25&119 filter, men at CC's ikke gør.
Og forskællen ligger i at hvis jeg har forstået ret, så sælger Tiscali bare
TDC's produkt, mens CC overtager trafikken noget i retning af på samme måde
som Tele2 gør.
Men måske jeg har misforstået noget der?
--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt