Katholm i Mandbjerg
Fra : Bjarne Møller

Dato : 16-01-04 18:29

Jeg har fundet en gammel kokoppe attest fra 1867
hvor min tipoldemor er født. Katholm i Mandbjerg
er der nogen der ved hvor det er i Jylland.

--
Venlig Hilsen

Bjarne Møller
Lykkensdalsvej 147
8220 Brabrand

bjarne_m@mail1.stofanet.dk

Fra : Carsten Fischer

Dato : 16-01-04 20:58

Der er et Mandbjerg i Branderup sogn i Sønderjylland.

mvh

Carsten Fischer

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-01-04 21:57

"Bjarne Møller" <bjarne_m@mail1.stofanet.dk> skrev Fri, 16 Jan 2004
18:28:57 +0100

>Jeg har fundet en gammel kokoppe attest fra 1867
>hvor min tipoldemor er født. Katholm i Mandbjerg
>er der nogen der ved hvor det er i Jylland.

Både Katholm og Mandbjerg findes flere steder, men hverken Krabsen eller
Trap Danmark kender denne kombination i samme sogn.

Så enten er det mindre kendte navne eller også er eet af navnene
fejllæste. Ved du lidt mere præcist hvor i landet det formodes at være.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Børge Thomsen

Dato : 16-01-04 23:10

Hej Carsten
Min farmor er født i Katholm i Handbjerg som ligger mellem Struer og
Vinderup Hjerm Herred

Venlig Hilsen Børge