Sybase9: Problemer med stored procedures
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-04 17:38

Jeg har problemer med at afvikle mine stored procedures i en Sybase9-database.

Et eksempel er dette:

Stored procedure:

ALTER PROCEDURE "PNUser"."pn_ReservationInsertChild"
(
@pharmacyId_ INT,
@topObjectType_ INT,
@topObjectKey_ BIGINT,
@objectType_ INT,
@objectKey_ BIGINT
)

AS
BEGIN
   INSERT INTO PNUser.Reservation
       (PharmacyId,TopObjectType,TopObjectKey,ObjectType,ObjectKey)
   VALUES
(@pharmacyId_,@topObjectType_,@topObjectKey_,@objectType_,@objectKey_)
END

Jeg troede så, at jeg kunne kalde den via "Interactive SQL" som

SELECT PNUser.pn_ReservationInsertChild(1,2,10002,2,90004);

.... men der sker ikke noget overhovedet. Der indsættes ikke noget i
tabellen. Det "syrede" er, at hvis jeg tager selve "body" i min SP
ud og kører den seperat i min test-fil, så er opførsel som forventet.

Har I en god idé til, hvordan jeg løser det - eller i det mindste
debugger djævelskabet?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-04 18:37

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> Jeg har problemer med at afvikle mine stored procedures i en
> Sybase9-database.
>
> Et eksempel er dette:

[snip]

> Jeg troede så, at jeg kunne kalde den via "Interactive SQL" som
>
> SELECT PNUser.pn_ReservationInsertChild(1,2,10002,2,90004);

Jeg faldt selv over resultatet - nøgleordet er "EXECUTE".

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk