Problemer med funktionen Val
Fra : Rene Di Nardo

Dato : 16-01-04 15:10

Hej NG

I access bruger jeg funktionen Val$(Feltnavn), den kan jeg ikke få til at
virke i MSSQL?

Har prøvet både Val og Val$

Mv. René Di Nardo

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-04 15:30

Rene Di Nardo skrev:

> I access bruger jeg funktionen Val$(Feltnavn), den kan jeg
> ikke få til at virke i MSSQL?

Hvad gør funktionen?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Di Nardo

Dato : 16-01-04 21:19

> Hvad gør funktionen?
> --
Hej Jens

Jeg skal bruge funktionen til at fjerne foranstillede nuller ("001" til "1")
i et felt af typen "char"

René

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-04 11:52

René Di Nardo skrev:

> Jeg skal bruge funktionen til at fjerne foranstillede nuller
> ("001" til "1") i et felt af typen "char"

Hvis hele feltet kan parses som et tal, kan du bruge:

   CAST(felt AS int)

Hvis felttypen stadig skal være char, kan du konvertere tilbage
igen:

   CAST(CAST(felt AS int) as char(x))

(hvor x er den størrelse du vil have på dit charfelt)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 12:06

On Fri, 16 Jan 2004 15:09:37 +0100, "Rene Di Nardo"
<rene_dinardo_fjern@hotmail.dk> wrote:

>Hej NG
>
>I access bruger jeg funktionen Val$(Feltnavn), den kan jeg ikke få til at
>virke i MSSQL?

MSSQL kan ikke VBA så du skal bruge SQL funktioner.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.