Tekst på billed?
Fra : KaaD

Dato : 16-01-04 14:56

Nu har jeg sat her i flere timer og prøvet at finde ud af hvordan
man skriver oven på et billed. billedet er ikke en bagrund men et
af flere billeder. Billedet er i en ramme.

Håber at i kan hjælpe mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : hcma

Dato : 16-01-04 15:00

"KaaD" <gedefetish@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skriver oven på et billed. billedet er ikke en bagrund men et
> af flere billeder. Billedet er i en ramme.

Åbn dit billede i et grafikprogram og sæt teksten ind der.
m v h
HC

Fra : KaaD

Dato : 16-01-04 15:03

hcma wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> "KaaD" <gedefetish@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Åbn dit billede i et grafikprogram og sæt teksten ind der.
> m v h
> HC

Det ville jo sådan set være let nok, men det skal ikke kun være tekst
men links der skal være på billedet

Fra : hcma

Dato : 17-01-04 00:12

> Det ville jo sådan set være let nok, men det skal ikke kun være tekst
> men links der skal være på billedet

Så lav hotspots på dele af billedet
m v h
hc

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-04 15:59

KaaD <gedefetish@hotmail.com> skrev :

>Nu har jeg sat her i flere timer og prøvet at finde ud af hvordan
>man skriver oven på et billed. billedet er ikke en bagrund men et
>af flere billeder. Billedet er i en ramme.

Det nemmeste vil være at placere hvert billede i en <div> som
baggrundsbillede. så kan du skrive alt det du vil inde i div'en.

Ellers brug z-index, http://html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

Endelig kunne du lave et imagemap, hvis du satte teksten på
billedet og ikke vil have at hele billedet skal være et link,
http://www.html.dk/artikler/00024/
--
Knud