RAM understøttelse?
Fra : RuneStone

Dato : 16-01-04 14:38

Det her forstår jeg ikke lige, her kommer nogle informationer om mit
bundkort:
MEMORY:
· 3 x 184-pin DDR DIMM Sockets

· Supports DDR *400/333/266 SDRAM up to 2GB (with 512-Mb technology)
DDR SDRAM memory space

Jeg har lige sat 2x 256MB DDR400 PC3200 Dual Channel RAM i min PC
+ de 512MB DDR som jeg kørte med før som jeg ikke kender dataljer på.

mvh. Rune Thougaard

Fra : RuneStone

Dato : 16-01-04 14:46

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har lige sat 2x 256MB DDR400 PC3200 Dual Channel RAM i min PC
> + de 512MB DDR som jeg kørte med før som jeg ikke kender dataljer på.

Mit spørgsmål er så, understøtter mit bundkort så alle mine RAM ?

Fra : BorreBoy

Dato : 16-01-04 15:51

> technology)

> Mit spørgsmål er så, understøtter mit bundkort så alle mine RAM ?

Tænd computeren og se hvad Windows skriver RAM-mængden er...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-01-04 16:14

On Fri, 16 Jan 2004 14:46:23 +0100, RuneStone wrote:

>Mit spørgsmål er så, understøtter mit bundkort så alle mine RAM ?

Eftersom du allerede har sat dem i, skulle det vel være til at finde ud af?
Du kan (formentlig) både se mængden af detekteret RAM under opstarten og
under "Egenskaber" for "Denne Computer" i Windows (hvis du altså kører sådan
noget).
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : RuneStone

Dato : 17-01-04 11:37

> [...]
> Du kan (formentlig) både se mængden af detekteret RAM under opstarten og
> under "Egenskaber" for "Denne Computer" i Windows (hvis du altså kører

Ok, jamen så er der ingen problemer der, hvilken forskel gøre det etenlig
ved min PC: jeg kan arb. med flere programmer åbne eller køre det hele bare
lidt hurtigere? altså hvilken funktion har de, som jeg kan/gerne skulle
kunne mærke?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-01-04 13:48

On Sat, 17 Jan 2004 11:36:53 +0100, RuneStone wrote:

>Ok, jamen så er der ingen problemer der, hvilken forskel gøre det etenlig
>ved min PC: jeg kan arb. med flere programmer åbne eller køre det hele bare
>lidt hurtigere?

Noget i den retning, ja, men mere præcist vil det hele gå hurtigere når/hvis
du har mange programmer kørende samtidig og/eller du har mange eller store
filer, f.eks. video- og lydfiler, læst ind.

Mange tror fejlagtigt at mere RAM er lig med højere hastighed, men faktisk
er det ikke sikkert at du vil kunne mærke nogen forskel overhovedet; det
afhænger af hvad du bruger maskinen til.

Fra : Cinnober

Dato : 17-01-04 15:19

> [...]
>

> Jeg har lige sat 2x 256MB DDR400 PC3200 Dual Channel RAM i min PC
> + de 512MB DDR som jeg kørte med før som jeg ikke kender dataljer på.

Du kan kun udnytte din PC3200 fuldt ud hvis du kører FSB 400 mzh og for at
køre FSB 400 skal din cpu understøtte det.

Kører du FSB 333 kører dine ram som PC2700..
FSB 266 = PC2100
FSB 200 = PC1600

Fra : RuneStone

Dato : 17-01-04 15:36

> [...]
> køre FSB 400 skal din cpu understøtte det.
>
> Kører du FSB 333 kører dine ram som PC2700..

Hvor kan jeg så rette/stille de indstillinger henne?

mvh. Rune Thougaard

Fra : BorreBoy

Dato : 17-01-04 15:48

> Hvor kan jeg så rette/stille de indstillinger henne?

BIOS.

Fra : RuneStone

Dato : 17-01-04 16:27

> BIOS.

kan det gå noget galt ved at gøre det?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Cinnober

Dato : 17-01-04 18:22

> kan det gå noget galt ved at gøre det?
>
> mvh. Rune Thougaard
> --

ja du kan risikere at den ikke vil boote...men så skal du nulstille
BIOS...se i din manual hvordan..typisk en jumper der skal flyttes et par
sekunder.HUSK AT FJERNE 220V KABLET FØRST !!

Fra : Tommy

Dato : 20-01-04 08:27

Det kunne egentligt være rart at vide hvilken type bundkort (Model og type
betegnelse) du kører med..... Så kunne man lettere give dig nogle råd.