Flere trådløse forbindelser?
Fra : per f andersen

Dato : 16-01-04 14:01

Jeg har en TopCom Skyracer, som kan forbinde 4 LAN + trådløs til min ADSL.
P.t. har jeg tilsluttet 1 LAN og 1 trådløs (USB), og det virker glimrende.
Den trådløse er krypteret og med password.
Nu er mit spørgsmål: kan jeg tilslutte yderligere 1 eller flere ekstra
trådløse?
Og evt. hvilke problemer er der i det.

mvh per

erstat firex med tos

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-01-04 22:46

per f andersen wrote:

> [...]
> Den trådløse er krypteret og med password.
> Nu er mit spørgsmål: kan jeg tilslutte yderligere 1 eller flere ekstra

Det skulle der ikke være noget problem i, du vil dog muligvis opleve en
hastighedsnedsættelse da de 2 trådløse klienter skal dele båndbredden,
dette har ikke noget at sige i internetsammenhæng, men overførsel
internt på dit LAN vil sandsynligvis gå lidt langsommere.

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk

Fra : Sune

Dato : 21-01-04 09:23

Hej Per

Jeg har også sådan en dims, også krypteret. Når du skriver med
password antager jeg du mener krypertingsnøglen?

Men jeg ville egentlig spørge dig om du også har "leget" med at
opsætte MAC filter? Det har jeg flirtet kort med, men jeg kan ikke få
maskinerne på

Så hvis du har nogen tricks er de velkomne...

Mvh

Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 22:42

Den 21/01-2004 klokken 00:23, skrev
engsig@hotmail.com (Sune)
i <73f9f68a.0401210023.54bd8944@posting.google.com>:

> [...]
> på

> Så hvis du har nogen tricks er de velkomne...

Hej Sune,
Nu spørger du godt nok Per, men jeg tillader mig lige at bryde ind med en

Når du har tilføjet de aktuelle MAC adresser under 'Access', skal du sætte
MAC filteret til 'Disable'.
I denne stilling tillades _kun_ adgang for de MAC adresser, du har
specificeret.
I 'Enable' stillingen tillades derimod adgang for alle MAC adresser -
_undtagen_ dem, du har specificeret.

Det tog nogen tid, inden jeg fattede denne - ulogiske - opsætning.

Med venlig hilsen,
Kjeld