HD bedømmelse af vores flat tæve :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 13:25

Hej NG.

I forbindelse med en harmløs operation for en vorte i øverste venstre
øjenlåg blev Trille, vores 4 års flatcoated retriever tæve HD fotograferet.

Vi har nu fået bedømmelsen tilbage fra DKK:

A !
A A !
AAAA
AA AA !

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 13:44

> [...]
> øjenlåg blev Trille, vores 4 års flatcoated retriever tæve HD
fotograferet.

> Vi har nu fået bedømmelsen tilbage fra DKK:

Herligt, tillykke med det!

Mvh
HP

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-01-04 14:22

<BogH> skrev i en meddelelse

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> fotograferet.

> Herligt, tillykke med det!
>
> Mvh
> HP

Hej
Tillykke med det flotte resultat !
Skal hun så have hvalpe på et tidspunkt?
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 14:29

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message

> <BogH> skrev i en meddelelse

> Hej
> Tillykke med det flotte resultat !

Mange tak

> Skal hun så have hvalpe på et tidspunkt?

Det tror jeg ikke, hun har et komplex med vildt til markprøver, og har
derfor svært ved at opnå en ordentlig placering.
Desuden er hun nok lige 4-5 cm for høj af en tæve.

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-01-04 14:50

> [...]
> derfor svært ved at opnå en ordentlig placering.
> Desuden er hun nok lige 4-5 cm for høj af en tæve.

Øv... har hun stadig problemer med vildtet?
Træner du med vildt af forskellig slags?
Hilsen Vibeke, hvis ene lab Aron, har sprunget en sene i bagbenet og derfor
kun må luftes i snor, ØV !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-04 15:01

> venstre

> Hej
> Øv... har hun stadig problemer med vildtet?

Hun vil ikke rigtigt tage det, dog går det bedre, specielt med duer.

> Træner du med vildt af forskellig slags?

Så meget som muligt, men det er jo nogen gange svært af få fat i noget.

> Hilsen Vibeke, hvis ene lab Aron, har sprunget en sene i bagbenet og
derfor
> kun må luftes i snor, ØV !

Træls
God bedring med ham.

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-01-04 15:50

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Tjah.. der er nok ikke andet at gøre end bare blive ved og ved med så
forskelligt vildt som muligt. Ja, det er svært at skaffe, kan regionen ikke
hjælpe?
Ja, det er træls med sådan en sprunget sene. Aron er en rigtig aktiv lab,
der mener at alting helst skal foregå med 100 km/t. så at gå i snor hele
tiden er ikke sagen. Og værre er det nok at lillebror Cato, kommer ud at gå
alene med mor
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-04 08:34

> [...]
> Tjah.. der er nok ikke andet at gøre end bare blive ved og ved med så
> forskelligt vildt som muligt. Ja, det er svært at skaffe, kan regionen

Jo, men der er jo selvfølgelig også andre der skal have vildt, og noget går
jo til på holdene eller prøverne.

> [...]
> der mener at alting helst skal foregå med 100 km/t. så at gå i snor hele
> tiden er ikke sagen. Og værre er det nok at lillebror Cato, kommer ud at

Det vil jeg godt tro, vores flat gik med skærm og i snor fra d. 29. dec til
13. jan pga. operationen. Det er de ikke glade for.
God bedring med ham.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-04 09:39

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
> øjenlåg blev Trille, vores 4 års flatcoated retriever tæve HD
fotograferet.

> Vi har nu fået bedømmelsen tilbage fra DKK:

Dette er hvad HD indexet viser på DKK's hjemmeside:

Hundens reg.nr.: 02160/2000
Hundens navn: BIRKEBO TICKI'S TRILLE
Race navn: FLAT COATED RETRIEVER
Indeks: 117,90
Sikkerhed: 0,642
Afkom bedømt: 0,00 %
Sidst opdateret DKK:20.01.2004
HD-status: A

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 20-01-04 10:41

> Dette er hvad HD indexet viser på DKK's hjemmeside:

> [...]

Tillykke, Christian!
Det er dejligt at vide hun har gode, sunde hofter!!

Rinnie
-der er ved at være spændt på Jenna's bedømmelse til April!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-04 10:50

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Tillykke, Christian!

Mange tak.

> Det er dejligt at vide hun har gode, sunde hofter!!

Ja, det er dejligt. Desværre får vi nok ingen hvalpe på hende, da hun er
lidt for høj og ikke er særlig vild med vildt.
Men så kan man jo også sige at hun ikke vil tilføre racen nogen specielt, så
for racen er det fair nok.

> Rinnie
> -der er ved at være spændt på Jenna's bedømmelse til April!

Held og lykke

Fra : x Vuf x

Dato : 21-01-04 11:22

Tue, 20 Jan 2004 10:49:53 +0100, Christian B. Andresen wrote:

>Mange tak.

Tillykke til din hund!

> [...]
>lidt for høj og ikke er særlig vild med vildt.
>Men så kan man jo også sige at hun ikke vil tilføre racen nogen specielt, så

Hun kan da få dejlige familiehunde. Desuden er der ingen garanti for,
at hvalpene bli'r gode jagthunde, bare fordi forældrene er det!

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk (fjern salamien)

Vil du se, hvor sjatterne bor, og hvornår de har fødselsdag, så besøg:
http://www.sonpet.dk/sjatliste.html

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-04 11:32

"x Vuf x" <VUF@briannospam.dk> wrote in message

> Tillykke til din hund!

Mange tak

> Hun kan da få dejlige familiehunde. Desuden er der ingen garanti for,
> at hvalpene bli'r gode jagthunde, bare fordi forældrene er det!

Det er rigtigt, men jeg vil ikke avle rene familiehunde. En flat er en
brugshund, og jeg mener at de som minimum skal bruges til markprøvetræning,
helst jagt. Desuden er den jo også velegnet som udstillingshund, men jeg vil
mene at det er brugssiden der er vigtigst for mig. Bl.a. derfor vil jeg mene
at jeg ikke tilfører racen noget nyt og bedre ved at lave hvalpe på hende.
Men hvem ved ?