Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Statens satser for brug af egen bil til er~
Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 16-01-04 11:14

Hej NG

Jeg sidder og regner på om det kan betale sig at købe egen bil (med lån,
forsikring, vedligehold mm) fremfor at få en firmabil.

Jeg skal arbejde som sælger og køre en del. Jeg kender reglerne med hensyn
til firmabilen - med skat mm. Men jeg kender ikke reglerne hvis jeg vælger
at købe egen bil.

1. Jeg ved man får x antal kr pr km fra staten/arbejdsgiver, hvad er det
beløb?
2. Nogen der har egen erfaring, hvis man fx kører 2000 km om måneden og de
500 km er private og resten er erhverv?

På forhånd tak for svarene.

Vh Gabriella

Fra : Søren

Dato : 17-01-04 17:10

"Gabriella Alsøe" <gabi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at købe egen bil.
>
> 1. Jeg ved man får x antal kr pr km fra staten/arbejdsgiver, hvad er det

Jeg får 2,98 kr pr kørt km udbetalt indtil 12.000 km og derefter nedsat til ca 1,60 -
beløbet opgives til T&S men er skattefrit hvis der føres km-specifikationsregnskab således
det tydeligt fremgår hvad er erhverv og hvad er privat, FDM har km-bogsregnskab dertil,
der anerkendes af T&S

Men du skal aftale det med din arbejdsgiver først, fordi nogle arbejdsgivere er nærrige