pyyyyha - sikke en forskrækkelse
Fra : Nynne Hansen

Dato : 16-01-04 10:41

Som jeg fortalte for noget tid siden er Findus på 9 mdr på springtur - på
anden uge. Vi har hængt opslag op i lokalområdet - hvilket affødte at
genboen lige ovre på den anden side af gaden kom på besøg i forgårs. De
havde glemt at give deres hunkat den ugentlige p-pille, så han har nærmest
haft belejret dem. Rart at vide at han er i live og at han ikke er langt væk

I aftes kommer jeg hjem fra volleytræning, og Michael fortæller mig at der
er en mand som har sen en rød kat ligge død i vejkanten nogle kilometer
herfra. GYYYYS.
Men jeg er i bad kører gemalen ned og kigger, og tager den med hjem. Ved
første øjekast lignede det ham. Tuuuuuuuuuuuuud. Snøft. Men ved nærmere
eksamination(og vi var heldige - katten var hel, den var blevet ramt rent på
den ene kæbe) kunne vi konstatere at det i k k e var Findus. F...k mand. Jeg
kan ikke tåle ret mange ophidselser af den karakter.

Vi talte lidt om hvad vi skulle gøre, om vi skulle køre tilbage med den. Men
den var ikke øretatoveret eller noget - så vi besluttede at stede den til
hvile i hjørnet af urtehaven.

Jeg går nu og håber at vores Findus gider vende hjem, så vi fluks & straks
kan futte til dyrlægen og få ham kastreret og øremærket!!!!!!!!!!!

Synes det er dejligt at kunne fortælle det her - få lidt luft. For jeg er
stadig lidt bekymret for min hormonplagede hankat!!!

Knusere Nynne
Ronja og Rikke der nu altså nyder stilheden!

--

Namasté - I bow to the divine in you.
FJERN DETved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 16-01-04 12:57

> [...]

> Jeg går nu og håber at vores Findus gider vende hjem, så vi fluks & straks
> kan futte til dyrlægen og få ham kastreret og øremærket!!!!!!!!!!!

Hej med Jer.

Godt det ikke var Findus.

Godt nok synd for dem, som ejer den røde døde kat. Lidt synd, at de ikke
kan få at vide, hvad der er blevet af den. Lå den ud for en bondegård
eller et hus måske? I kan måske skrive det på et opslag et eller andet
aktuelt/lokalt sted, at I har fundet samt begravet en rød kat, sådan og
sådan og sådan. Blot et forslag.

Jeg personligt ville i hvert fald være glad og taknemlig, hvis det var
mig, som ikke kunne finde min røde kat. At der så var nogen, som ville
fortælle mig, at jeg ikke skulle lede mere, og at den var "fundet"
stendød, for så ved man, at den ikke lig-ger og lider et eller andet sted.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 16-01-04 22:01

Helle Larsen <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in

> Jeg personligt ville i hvert fald være glad og taknemlig,

Ditto. Jeg tænker jo stadig på ham som forsvandt for 11+ år siden

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Larsen

Dato : 17-01-04 11:23

> [...]
> Helle Larsen <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in

> Ditto. Jeg tænker jo stadig på ham som forsvandt for 11+ år siden

Hej Kate (og andre)

Ja, vi tænker alle sammen ind i mellem på vore misser, som ikke er hos
os længe-re. Jeg fik noget smukt "anbefalet" af en meget katteglad og
sød person her fra si-derne. Prøv at læse digtet om Regnbuebroen på
www.siamis.com (tror jeg nok er "hoved"siden) og så Historier, og så
Regnbuebroen. DET trækker vand til øjne.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-01-04 14:50

In article <bu8bjv$1qhv$1@news.cybercity.dk>, Nynne Hansen
<nynnesenFJERN@DETpost.cybercity.dk> wrote:

> Jeg
> kan ikke tåle ret mange ophidselser af den karakter.

Nej det er klart! Puha...
Håber I snart ser Findus igen..

> Vi talte lidt om hvad vi skulle gøre, om vi skulle køre tilbage med den. Men
> den var ikke øretatoveret eller noget - så vi besluttede at stede den til
> hvile i hjørnet af urtehaven.

Et lille pip.. nu er det ikke ret udbredt at katte er chipmærkede
endnu, så det har denne her nok heller ikke været.. Men ellers er det
jo en af de ting man også skal chekke nu. Desværre er det ikke så
ligetil, man kan ikke se chippen - om der overhovedet er én, og man
skal bruge en scanner...
Jeg ville også hænge et par sedler op omkring findestedet og måske i
den lokale brugs eller sådan noget - for hvis nu nogen går og leder
ligesom jer.. hellere vished end alle mulige forestillinger om hvad der
kan være sket, tror jeg...

Fra : Nynne Hansen

Dato : 16-01-04 18:58

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message
> [...]
> den lokale brugs eller sådan noget - for hvis nu nogen går og leder
> ligesom jer.. hellere vished end alle mulige forestillinger om hvad der

I har ret begge to - jeg vil lave en A4 side og hænge op deroppe, så folk
kan se den - og evt sige det videre hvis de kender ejeren.

Hvor sidder sådan en chip forresten - det samme sted på alle katte?

Miauww
Nynne

Fra : Helle Larsen

Dato : 16-01-04 20:59

> [...]
> kan se den - og evt sige det videre hvis de kender ejeren.
>
> Hvor sidder sådan en chip forresten - det samme sted på alle katte?

Jeg ved det desværre ikke. Circeline blev scannet, men jeg lagde ikke
mærke til, hvor dyrlægen MEST holdt den scanner. Det var oppe omkring
hal og nakkeregion i hvert fald.
Samt at en eller anden har bildt mig ind, at chippen kan "forsvinde" ind
i katten, så det alligevel ikke dur. Jeg ved dog ikke, om det er en
skrønike. Desværre. Mennesker siger så meget "sludder" Inclusive
altså mig selv selvfølgelig. :D

Fra : dpl

Dato : 17-01-04 10:51

> [...]
> i katten, så det alligevel ikke dur. Jeg ved dog ikke, om det er en
> skrønike. Desværre. Mennesker siger så meget "sludder" Inclusive

Hej Helle!
Helt forkert er det nu ikke, chippen kan nemlig begynde at "vandre".
Normalt mener jeg den indsættes bag eller mellem skulderbladene, i vævet
lige under huden. Jeg har et sted læst at i ca. 1 ud af 50-100 katte
vandre chippen andre steder hen under huden, f.eks. ned af et ben eller
under maven. At den helt forsvinder ind i katten, det har jeg nu aldrig
hørt om.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/