Hælsporer
Fra : Zippedyr

Dato : 16-01-04 09:56

Jeg har fået mistanke om, at jeg har begyndende hælsporer.

Jeg har naturligvis taget kontakt til min læge og fået en tid.

Jeg vil dog gerne vide, om man i gruppen her har gjort erfaringer med
fænomenet, som kan lette ens gang på jorden.

Hvad jeg har kunnet læse mig til på www.netdoktor.dk er ikke
opløftende, synes jeg.

Hilsen Bente C.

Fra : Michael-7500

Dato : 18-01-04 12:09

Jeg havde hælespore i slutningen af min første graviditet og det fortsatte
efter jeg havde født. Det var sand pine at skulle stå op om morgenen, for de
første fem minutter gik jeg og humpede. Min læge henviste mig til
fysioterapeut, som viste mig nogle øvelser. Inden jeg stod ud af sengen om
morgenen, skulle jeg løfte et ben op i vejret og så skiftevis strække og
bøje i fodledet - eller hvad det hedder, der hvor foden er "sat på". Jeg
skulle lave 15 med hver ben to gange. Når jeg stod op, skulle jeg stille mig
op af væggen og strække foden ud ligesom efter man har dyrket sport. Sko med
høje hæle --- ja, det gav jeg selv, for det kunne jeg SLET ikke gå i. Det
var bedst med flade sko, som sad fast på foden. Hos fysioterapeuten fik jeg
lavet nogle indlæg til mine sko (så følte man sig FØRST gammel !!). Men dem
brugte jeg og det hjalp - en overgang var det sådan at hvis jeg snød fordi
jeg ikke gad flytte indlæggene over i andre sko, så kunne jeg mærke det med
det samme. Jeg gik vel med indlæggene i godt og vel et 1/2 års tid, og så
gik det væk. Idag har jeg ikke hælespore mere.

Men det er frygteligt smertefuldt .....

Hilsen AL

Fra : Grethes

Dato : 24-01-04 11:11

Hej Bente

For ca. et år siden døjede jeg selv med samme problem. Købte nogle
hæleindlæg hos Matas. Har dem altid i lukkede sko og støvler. Efter tre
måneders brug var det næsten væk. Har ikke brugt dem hele sommeren da de
ikke er anvendelige i sandaler. Det har ikke forværet situationen med en
pause, men har selvfølgelig taget dem i brug igen her i vinterperioden. Så
kan kun råde dig til at købe dem, de er fra Scholl og koster så vidt jeg
husker omkring 150-170 kr. for et par, men bestemt pengene værd.

Håber det løser dit problem.

Hilsen
Grethe