Vasker man en kat?
Fra : Jane :o)

Dato : 16-01-04 08:47

Jeg har et spørgsmål.

Den ene af vores katte, Niels - er en del ude om dagen.

Han er ved at være snusket/beskidt i peslen - på halen og benene.

Tilsyneladende mere, end han sådan lige umiddelbart selv rengør.

Nu er han en hvid kat, og dermed også lidt mere "sart".

Vasker man så sin kat? Eller lader man dem selv sørge for sagerne?

Jeg ved jo, at katte ikke er vild med vand - som regel.

Vores anden kat - Nala - en rød hunkat - er aldrig beskidt på samme måde,
trods hun også er ude en del om dagen. Hendes pels er også meget mere blød
og silkeagtig end Niels´. Hans pels er mere grov.

Mvh Jane

http://www.janemark.dk/DSCN3984niels.jpg

Fra : Helle Madsen

Dato : 16-01-04 11:26

Hej Jane

Jeg vasker regemæssigt mine to huskatte, 1-2 gange i kvartalet. De elsker
det, især den tid hvor de blir nusset med håndklædet bagefter. Hvis jeg
glemmer at lukke døren når jeg går i bad kan den ene finde på at luske ind
under bruseren til mig

Tror absolut ikke han tager skade af at blive vasket en gang imellem, bare
det ikke er for tit så det ødelægger hudens naturlige fedtlag.

mvh Helle Madsen

Fra : J

Dato : 16-01-04 18:58

> [...]
>
> Tror absolut ikke han tager skade af at blive vasket en gang imellem, bare
> det ikke er for tit så det ødelægger hudens naturlige fedtlag.

Jeg tror jeg starter med at prøve den microfiberklub og se, hvor effektiv
den er.
Hvis ikke den er effektiv nok, må vi se hvad Niels siger til et brusebad.

Mvh Jane

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 16-01-04 11:23

Du kan prøve at købe en microfiberklud - en af dem der ligner frotté,
vride den op og så "nusse" katten med den. Det virker rigtigt godt, og
katten vil som regel tolke det som hygge, og du slipper for skrammer.
PS: Hvis du ikke kender microfiberkludene i forvejen bør du læse
anvisningen på pakken.