Kattegrus..
Fra : Freedom

Dato : 16-01-04 08:25

Hej alle,

Jeg læste lige på nettet om klumbende kattegrus og at det an være farligt
for killinger især.

Er der nogle der har hørt om det?

Den ene af mine katte nyser vildt når hun er på bakken, vi bruger Everclean,
er der nogle som har erfaringer med dette?

Jer som ikke bruger klumbende kattegrus, hvad bruger i så?

Iben

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-01-04 09:10

Vi bruger aldrig klumpende kattegrus når vores killinger skal lære at
gå på bakken. Killinger har nemlig en tendens til at spise kattegrus,
og prøv at forestil dig hvad der sker når sådan noget klupende grus
kommer ned i en lille killingemave

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Freedom

Dato : 16-01-04 15:01

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå på bakken. Killinger har nemlig en tendens til at spise kattegrus,
> og prøv at forestil dig hvad der sker når sådan noget klupende grus

Puha, nej killinger og klumbende;( Hvad bruger du så?

Jeg har prøvet catsan og det støver helt vildt!
Iben

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-01-04 22:16

On Fri, 16 Jan 2004 15:00:42 +0100, "Freedom" <nomail@nomail.dk>
wrote:
>Puha, nej killinger og klumbende;( Hvad bruger du så?

Vi køber Sille kattegrus i Fakta, som ikke klumber. Det er bare til
killingernes bakker. De voksne har stadig det klumpende.

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-01-04 12:11

Hej Iben,

Jeg bruger aldrig klumpende kattegrus - hverken til killinger eller
voksne.
Det har været prøvet herhjemme, men vores katte er gladest for det ikke
klumpende.

Vi bruger Catsan som er utrolig godt. Det er er de eneste vi har været
100% tilfredse med. Vi bor i en lejlighed med 3 katte (som deles om en
kattebakke) og vi har ingen lugtgener eller andre problemer.

Catsan koster 49.95 for 10L hvilke svare til 2-3 omgange (alt afhængig
af størrelsen på kattebakken). Da vi havde 2 katte var det kun
nødvendigt at skifte kattegrus hver 1½ uge ca. Nogen gange mere tid. ¨
Har lige fået kat nr. 3, så jeg har ikke lige dannet mig et indtryk af
hvorlang tid det så holder.
Du kan købe de i de fleste butikker fx. Kvickly, superbrugsen m.m, så
det er ikke noget man skal kører specielt efter.

Jeg kan kun varmt anbefale det. Fantastisk produkt.

Med venlig hilsen
Tine Kristiansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Freedom

Dato : 16-01-04 15:16

"Tine Kristiansen" <tinekKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ikke noget man skal kører specielt efter.
>
> Jeg kan kun varmt anbefale det. Fantastisk produkt.

Hej Tina,

Jeg troede også catsan var klumbende, dyrehandleren sagde de var lavet af
det samme som everclean, og henviste mig til det der er lavet af træspåner
"Cat's Best" er er nogle som kender det?

Iben

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-01-04 15:41

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> "Tine Kristiansen" <tinekKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Vi bruger træpiller. Vi køber dem godt nok hos en brændselsforhandler da det
er meget billigere. Vi er godt tilfredse med det. Det er rigtigt godt til at
tage lugten fra en fertil hankat. Kattene er også glade for det, kun lige
når det er helt nyskiftet synes de vist at pillerne er lidt store og hårde

Efter lidt tid bliver de dog til savsmuld og det kan kattene lide!
Hilsen Vibeke

Fra : anja rasmussen

Dato : 16-01-04 22:34

> [...]
> det samme som everclean, og henviste mig til det der er lavet af træspåner
> "Cat's Best" er er nogle som kender det?

Hej...
Catsan er ikke klumpende....og træpiller har vi prøvet...det var ingen
succes hos os...misserne begyndte at bruge alt andet end bakken....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 16-01-04 19:55

Tine Kristiansen wrote:
> Vi bruger Catsan som er utrolig godt. Det er er de eneste vi har været
> 100% tilfredse med. Vi bor i en lejlighed med 3 katte (som deles om en
> kattebakke) og vi har ingen lugtgener eller andre problemer.

Og jeg kan så *ikke* anbefale Catsan. Herhjemme nægter mine katte at bruge
det. Zeus gik hellere og ventede til han kom ud, fordi han ikke kunne
fordrage kattegruset. Til gengæld er der ingen problmer med Sille -
Klumpende kattegrus. Men katte er nok lige så forskellige ;)

Maria

Fra : anja rasmussen

Dato : 16-01-04 14:27

> [...]
> er der nogle som har erfaringer med dette?
>
> Jer som ikke bruger klumbende kattegrus, hvad bruger i så?

Hej...
Jeg bruger ikke-klumpende grus som catsan....mine to katte kan ikke
finde ud af at bruge noget der klumper.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Freedom

Dato : 16-01-04 15:00

> [...]
> Jeg bruger ikke-klumpende grus som catsan....mine to katte kan ikke
> finde ud af at bruge noget der klumper.....

Hvorfor kan de ikke finde ud af det som klumber? Det ligner normalt
kattegrus...faktisk catsan, jeg troede også det er klumbende, er det ikke
det?

Iben

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-01-04 15:06

> Hvorfor kan de ikke finde ud af det som klumber? Det ligner normalt
> kattegrus...faktisk catsan, jeg troede også det er klumbende, er det ikke
> det?
>
> Iben

Hej Iben,

nej, Catsan er ikke klumpende. Ihvertfald ikke det som man køber i
supermarkedet i DK, men jeg tror man kan få forskellige typer i Tyskland
fx.

Fra : anja rasmussen

Dato : 16-01-04 22:40

> Hvorfor kan de ikke finde ud af det som klumber? Det ligner normalt
> kattegrus...faktisk catsan, jeg troede også det er klumbende, er det ikke
> det?
>
> Iben

<hej igen....
tja jeg tror det er fordi de vil dække alle klumper???....ved det ikke
helt præcis, men de bruger halve timer på at dække det til, når de går i
bakken med klumpende grus (hvilket i forvejen tager lang tid før de går
på)....jeg har snart købt mig fattig i grus...det bedste jeg har prøvet
var et mærke fra zooplus, som man desværre ikke kan få mere....så catsan
er kun det næst-bedste...men det virker...skal dog skiftes hver 4.
dag...ellers begynder de at tisse i bruseren....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Cowspot

Dato : 16-01-04 22:48

> [...]
Everclean,
> er der nogle som har erfaringer med dette?
>
> Jer som ikke bruger klumbende kattegrus, hvad bruger i så?

Hej Iben

Jeg bruger kattegrus fra Netto, det støver desværre en del og hvis du har
katte med hvide poter bliver poterne lyserøde. :0(
men det er det eneste min (i forvejen) røde kat vil bruge.

Håber du finder en løsning

Cowspot

Fra : Freedom

Dato : 17-01-04 10:49

"Cowspot" <cowspot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte med hvide poter bliver poterne lyserøde. :0(
> men det er det eneste min (i forvejen) røde kat vil bruge.

Uha, lyserøde poter;)

Jeg prøvede købte Cat's Best i går og det har været en susses ind til nu,
hende som nyser i de andre bakker bruger kun den med Cat's Best nu og hun
nyser slet ikke mere nr hun går på den. Det er lettere og det klumber
faktisk bedre end Everclean, men lad os se om en uge eller to så kan jeg
bedre vurderer det;)

Det er helt sikkert det vil blive brugt til killinger også...

Tak for alle de fine svar jeg har fået, det siger noget om kattens
stædighed, dette med at hvis vi ikke gør sådan eller sådan jo så finder de
bare et andet sted og gå på lokum;))))

Iben

Fra : Esben Nielsen

Dato : 18-01-04 11:05

> [...]
> er der nogle som har erfaringer med dette?
>
> Jer som ikke bruger klumbende kattegrus, hvad bruger i så?

Hej Iben

Vi bruger Extrem Classic, som er klumpende grus, men det er utroligt
godt og drøjt. Vi har lige haft killinger, der var ikke problemer med at
de ville spise det. De prøvede kun en gang at smage på det, så var det
overstået. Efter hvad jeg har fået at vide, er problemet kun i den
første uges tid, hvor killingerne begynder at gå på bakken.

Med venlig hilsen
Esben Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Freedom

Dato : 18-01-04 12:28

> [...]
> overstået. Efter hvad jeg har fået at vide, er problemet kun i den
> første uges tid, hvor killingerne begynder at gå på bakken.

Hej Esben,

Det er faktisk ikke problemet med at killinger spiser kattegrusen, men den
diskution der er om klumbende kattegrus med stoffer som er i det:

Læs mere her:
http://cats.about.com/cs/litterbox/a/clumpingclay.htm

Iben