Luftgevær RWS Model 64
Fra : Claus Stoubæk

Dato : 15-01-04 23:19

Hej Alle

Jeg vil lige høre om der er nogle der kender noget til et Luftgevær RWS
model 64.

jeg har lige købt en det er en 4,5 mm men jeg kan ikke finde noget om denne
model på nettet...

Jeg vil jo gerne lige vide lidt om hvad Udgangs hastigheden er fra standart,
og om et Luftgevær Fra RWS er noget ordenlig kram..???

Håber at høre fra jer...

På forhånd Tak

Mvh Claus

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-01-04 00:21

"Claus Stoubæk" <ebbe101@esenet.dk> wrote in
news:400711eb$0$27420$edfadb0f@dread16.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> [...]
>
> Jeg vil jo gerne lige vide lidt om hvad Udgangs hastigheden er fra
> standart, og om et Luftgevær Fra RWS er noget ordenlig kram..???

Kender ikke luftgeværet, men vil lige gøre opmærksom på at 4.5 mm ikke må
bruges til jagt, uanset udgangshastigheden.

/Søren Hjelholt

Fra : Ian.G.J

Dato : 16-01-04 02:02

Det må heller ikke bruges til aflivning af hunde, katte eller så meget
andet, men det er spørgeren sikkert også udmørket klar over!
Hvorfor pokker tror du han ikke kender til loven????
Hvis det var for at sprøge om det måtte bruges til jagt havde han sikkert
nok spugt om dettte i stedet!!!
For pokker man kan sgu ikke spørge om noget herinde uden der er et eller
andet fjols der absolut skal komme og slå folk i hovedet med loven!

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 16-01-04 07:45

"Ian.G.J" <iang@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> For pokker man kan sgu ikke spørge om noget herinde uden der er et eller
> andet fjols der absolut skal komme og slå folk i hovedet med loven!

Øhh.. Det er nok fordi gruppen hedder jagt...

.... bare en tanke.

- Per Jacobsen

Fra : PeptoBizmo

Dato : 17-01-04 16:25

!

> Øhh.. Det er nok fordi gruppen hedder jagt...
>
> .... bare en tanke.
>
> - Per Jacobsen

Det er aldrig faldet dig ind at han måske stilte spørgsmålet herinde
fordi at de fleste er jægere. Og derfor sikkert ved det. Fump

http://www.kandu.dk/

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 19-01-04 08:17

> Det er aldrig faldet dig ind at han måske stilte spørgsmålet herinde
> fordi at de fleste er jægere. Og derfor sikkert ved det.

Fedt... Så kan vi jo godt udvide gruppen til at omhandle Hardball-våben og
lignende, for da vi er jægere, så bør vi vide det...

> Fump

Hmm.. Jeg ber for dig, og dine stakkels børn.

- Per Jacobsen

Fra : Ian.G.J

Dato : 19-01-04 16:02

Hvad galt er der i at spørge til luftgevære i denne gruppe?? jeg selv bruger
det en del til at sidde med en håndfuld hagl og skyde efter dåser, skiver og
lign.
Giver en god del øvelse bare at sidde og slappe at med et luftgevær
samtidigt kan man øver korrekt aftræk-teknik, rigtigt sigte osv.
Jeg tror mange jægere har et eller flere luftgevære liggende til den slags,
at man så ikke må anvende dem til jagt er en helt anden sag [ Har dog ikke
sat mig ind i hvorvidt de egentligt må eller ikke må anvendes til jagt da
jeg ikke selv kunne finde på at bruge det til dette]
Minder mig iøvrigt om for kort tid siden var der jo en der blev opfordret af
en del i denne gruppe til at skyde rotter med luftgevær, så ja, det har vel
noget med jagt at gøre at stille spørgsmål i en jagt gruppe vedr. luftgevær.
/ Ian

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 19-01-04 19:25

> [...]
vel
> noget med jagt at gøre at stille spørgsmål i en jagt gruppe vedr.

Hej Ian.

Det er helt OK at spørge om luftgeværer i denne gruppe, det er heller ikke
det jeg "brokker" mig over. Det var mere at Søren blev haglet ned, da han
nævnte et uddrag fra våbenloven. Vi er da enige om at luftvåben har sin ret
i denne gruppe, Da den jo hedder "jagt", og luftvåben er fuldt ud lovlige
til jagt.

- Per

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 19-01-04 00:32

"Ian.G.J" <iang@jubiimail.dk> wrote in
news:400737b8$0$29405$edfadb0f@dread15.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> [...]
> For pokker man kan sgu ikke spørge om noget herinde uden der er et
> eller andet fjols der absolut skal komme og slå folk i hovedet med

Det handler ikke om at "slå nogen i hovedet" men efter som Claus spørger om
udgangshastighed mv. antager jeg at han har et formål med dette, som nok går
ud over at skyde på en skive på 20 m. afstand. Men om der er tale om jagt
har jeg ikke nogen mulighed for at vide. På baggrund af min antagelse, som
jeg i øvrigt ikke ved om du kan tilbagevise, tillod jeg mig at påpege de
lovmæssige forhold.
For at blive lidt mere generel, så er baggrunden får at der er relativt
meget diskussion omkring lov og etik, at jægere konstant skal forsvare sig
mod andre dele af befolkningen der ikke har indsigt i "vores" verden. Derfor
er man også ekstra på vagt når der tales om muligt ulovlige/uetiske forhold
blandt jægere.

mvh.
       Søren Hjelholt

Fra : Ian.G.J

Dato : 19-01-04 16:12

Hej Søren.
Jeg tror vi kan bebrejde os selv for det meste af den modvilje der er i den
danske befolkning mod jagt, der er efter min mening ikke nogen der er så
flittige til at melde andre jægere end jægere selv, bare se på denne gruppe,
en alt for stor del af de indsendte indlæg handler om lov, vi betaler vores
jagttegn og er som regel medlem af en jagt forening hvor vi får de sidste
nye love at vide lige så snart de er vedtaget.
Hvad ikke jægere har i mod jagt kommer vel ikke os ved, som bekendt er det
lige meget hvad man fortæller disse antijægere, de vil altid være imod jagt,
langt størstedelen af disse er ikke modtagelige for vores synspunkter og har
deres egen lukkede kreds hvor fanatismen regere.
/ Ian

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 13:42

tjaa bedre kunne det ikke siges..

Fra : PeptoBizmo

Dato : 17-01-04 19:29

"Claus Stoubæk" skrev d. 15-01-04 23:19 dette indlæg :
> [...]
standart,
> og om et Luftgevær Fra RWS er noget ordenlig kram..???

Altså så vidt jeg ved så er mange af RWS´s geværer et andet produkt i en
anden indpakning. For eksempel er et RWS 54 det samme som et Diana 54.
OG det er kram. Men jeg kan ikke lgie finde noget på en 64ér. Hvor
gammel er den sådan ca??

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin P.

Dato : 17-01-04 23:17

måske kan dette link hjælpe.. http://www.dnrws.com/maintenance.html

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-04-04 09:18

> [...]
> anden indpakning. For eksempel er et RWS 54 det samme som et Diana 54.
> OG det er kram. Men jeg kan ikke lgie finde noget på en 64ér. Hvor

Semi sandt, RWS har andre producenter i deres program....f.eks deres
career707 som bliver fremstillet af Shinsung, rws modificere slæden så den
kan skyde med deres haglprogram.

men de traditionelle fjederifler fra RWS laver de nu altså selv....Diana er
blot en rebrandet RWS og ikke omvendt.

Dog variere RWS mest på skæfterne, således har næsten hele 3X serien sammen
mekanik men stokken variere, det samme gælder 4X serien med undtagelse af en
enkelt som jeg ikek lige kan huske nummeret på, i 5X serien ser vi også at
indmaden er den samme på dem alle, blot har den dyreste et skæfte med
slæde/antirekyl.

RWS 64 er en del af en jubelæums serie, der blev produceret. Den hører højst
sandsynligt til i 30 serien(det gjorde min rws63) dvs den producere
12foot/pounds af energi.....hvad udmundingshastigheden er kommer jo an på
vægten af haglet du putter i riflen, så det kan man ikke sige noget om
generelt, de fleste mainstream producenter oplyser udmundingshastigheden med
deres letteste hagl, hvilket gør den urealistiks høj...en riffel med 12 f/p
kan derved skyde med 280 m/s, hvorimod så snart man putter en normalt i
skyder den kun med 220m/s eller måske endda lavere.

Da jeg fik min skød den ca 190 m/s med gamo rundhagl, jeg sendte den til
service....og kigge på mens riflen blev åbnet, her faldt der 3 fjederstumper
ud (der skal kun være en hel...med nye fjeder og nyt stempel i skød den
ca 220 m/s, men det blev bedre og bedre efter som stemplet blev slidt til og
sårn.

Lasse
Theoben Eliminator III .22
Career707 .22