Opfølgning på mine tiscali problemer...
Fra : Nic

Dato : 15-01-04 20:18

Nu kom jeg på webspeed, da jeg fik for meget af tiscali.

Til dem af jer der har fulgt mit forløb, har jeg lige lavet denne
tracert:

http://www.fogh.com/files/ping.htm

Jeg synes det taler for sig selv. 3 mdr og det er stadig ikke
løst.

Skandale imho?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-01-04 20:25

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

>http://www.fogh.com/files/ping.htm

Jeg tror ikke, de tal betyder det, du tror, de betyder.

Hoppet cr0.bol.tiscali.dk's lave tab kunne indikere, at der
slet ikke er noget pakketab for reel trafik.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 06:32

> Hoppet cr0.bol.tiscali.dk's lave tab kunne indikere, at der
> slet ikke er noget pakketab for reel trafik.

Men er det standard hos andre udbydere? Det har det aldrig været i
mine 4 hos hos Tiscali.
4 År der sluttede på grund af det.

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-01-04 07:58

Nic wrote:

> Men er det standard hos andre udbydere? Det har det aldrig været i
> mine 4 hos hos Tiscali.

Det er rimeligt normalt at routere prioriterer trafik til den selv,
væsentligt lavere end trafik der skal igennem den. Så derfor kan du
opleve pakkatab til en router i en ISP's netværk, men det er ikke
ensbetydende med pakketab på den trafik der skal _via_ den router.

--
Don't waste space

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 12:22

> [...]
ikke
> ensbetydende med pakketab på den trafik der skal _via_ den

I know, men sådan har det aldrig været før hos tiscali, og jeg HAR
jo problemer med flowstops osv...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 14:05

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> I know, men sådan har det aldrig været før hos tiscali,

Kunne de have fundet på at opgradere deres routere, så de ikke var så
sårbare overfor DOS-angreb?

> og jeg HAR
> jo problemer med flowstops osv...

Men den fejlsøgning du har lagt for dagen er langt fra nok til at fastslå
noget.

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 14:09

> Kunne de have fundet på at opgradere deres routere, så de ikke
var så
> sårbare overfor DOS-angreb?
No idear.

> Men den fejlsøgning du har lagt for dagen er langt fra nok til
at fastslå
> noget.

Måske derfor jeg har søgt hjælp
her?................................

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 14:22

> at fastslå
> Måske derfor jeg har søgt hjælp
> her?................................

Du har også gentagne gange fået at vide at dit pakketab var ret ligegyldigt.

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 17:10

> Du har også gentagne gange fået at vide at dit pakketab var ret
ligegyldigt.

Så fortæl mig hvad jeg skulle have gjort for at løse mine
flowstop- og lag-problemer?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-01-04 17:14

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:

>Så fortæl mig hvad jeg skulle have gjort for at løse mine
>flowstop- og lag-problemer?

Få undersøgt dit kobber.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 17:16

> Få undersøgt dit kobber.

Også min tanke, men det har jeg knoklet med at få
Tiscali-supporten til, og har kun følt mig til grin...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-01-04 17:33

>Også min tanke, men det har jeg knoklet med at få
>Tiscali-supporten til, og har kun følt mig til grin...

Mjah, man hører jo unægteligt grimme historier i den afdeling.
Men det ændrer nok ikke på, at det rent faktisk er løsningen -
udover at skifte teknologi, forstås.

Hvis du havde skiftet til en anden ADSL-udbyder, havde du nok
haft samme problem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 17:44

> Hvis du havde skiftet til en anden ADSL-udbyder, havde du nok
> haft samme problem.

Phew! - Det var ellers planen, men jvf. min anden tidligere tråd
blev det webspeed. Det rykker indtil nu . . .

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-01-04 23:41

Nu tror jeg lige den udtalelse skal tages med et gram salt ...

/MD

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-01-04 23:43

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> writes:

>Nu tror jeg lige den udtalelse skal tages med et gram salt ...

Hvad baserer du det på?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-01-04 23:41

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du havde skiftet til en anden ADSL-udbyder, havde du nok
> haft samme problem.

Hvad er din begrundelse for det?

/MD

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-01-04 23:43

>Hvad er din begrundelse for det?

Se de postede MTR-outputs og statistikker.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 09:59

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> [...]
> udover at skifte teknologi, forstås.
>
> Hvis du havde skiftet til en anden ADSL-udbyder, havde du nok

Det kan du da ikke vide noget om...

Martin

ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-01-04 10:09

Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> writes:

>Det kan du da ikke vide noget om...

Hvordan tolker du ellers MTR-outputtet?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 11:27

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Hvordan tolker du ellers MTR-outputtet?

At der er problemer. Selv hvis det er dårligt kobber er det måske
muligt at gøre noget ved det. En anden mulighed var en lavere ADSL
hastighed som kobberet kunne bære.

Hvordan tolker du det?

Jeg kan godt se at mit "Det kan du da ikke vide noget om" nok var
lidt for voldsomt.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-01-04 11:32

>At der er problemer. Selv hvis det er dårligt kobber er det måske
>muligt at gøre noget ved det. En anden mulighed var en lavere ADSL
>hastighed som kobberet kunne bære.

Indeed. Hvilket var årsagen til min anbefaling om, at kunden skulle
kontakte ISPen for at få dem til at kigge på problemet.

Men MTR-outputtet tyder MEGET på, at det er last-hop, der er bøvl
med. Ikke vejen derhen selvom der sker administrativt pakketab på
vejen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 11:47

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Indeed. Hvilket var årsagen til min anbefaling om, at kunden skulle
> kontakte ISPen for at få dem til at kigge på problemet.

I følge hvad Nic har skrevet var de ikke interesseret i at afhjælpe
problemet.

> Men MTR-outputtet tyder MEGET på, at det er last-hop, der er bøvl
> med. Ikke vejen derhen selvom der sker administrativt pakketab på
> vejen.

Måske.

Fra : Nic

Dato : 17-01-04 11:52

> I følge hvad Nic har skrevet var de ikke interesseret i at afhjælpe
> problemet.

ca. 4 måneder og 10+ supportsager. De har sågar svaret de ikke vil hjælpe mig.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-01-04 17:27

Nic skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> ca. 4 måneder og 10+ supportsager. De har sågar svaret de ikke vil hjælpe
> mig.

Det er ellers simpelt¹ for supporten at måle liniekvaliteten, så at Tiscali
ikke har gjort det, er uforståligt,,,

¹ Nej, jeg ved ikke noget om hvordan de kan gøre det, men efter at have fået
min CC ADSL op og køre spurgte jeg i cybercity.xdsl om hvordan måletal fra
min router/ADSLmodem skal tolkes mht. hvad min linie kan klare, 55 minutter
efter var der svar fra en CC supporter, som havde målt min linie til at
kunne klare MAX eller noget der ligner, og hvis ikke at det havde været
simpelt at gøre det, så tror jeg ikke at han havde gjordt det,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Nic

Dato : 17-01-04 18:01

> Det er ellers simpelt¹ for supporten at måle liniekvaliteten, så at Tiscali
> ikke har gjort det, er uforståligt,,,

Det er også min opfattelse - desuden har cisoen før sagt kobberet kunne klare 6,5 mbit ca

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-01-04 18:28

> Det er også min opfattelse - desuden har cisoen før sagt kobberet kunne
> klare 6,5 mbit ca

At mit kobber d. 5/1 kunne klare 10+ Mbit er ikke ensbetydende med at det
også idag kan klare 1Mbit, vi har haft både frost og regn siden, og begge
dele kan skade kobberet.

Og nu har du ikke nogen problemmer med in webspeed?

Fra : Nic

Dato : 17-01-04 19:19

> Og nu har du ikke nogen problemmer med in webspeed?

Ingen problemer endnu - men den bruger jo også nye kabler som blev monteret for et års tid siden

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-01-04 18:28

Tiscali

> Det er også min opfattelse - desuden har cisoen før sagt kobberet kunne
klare 6,5 mbit ca

En ting er hvad downstream kan klare, hvis du upstream ikke kan klare det ..
vil du få dårligt flow, da din downstream jo også er afhængig af upstream.

/MD

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-01-04 11:56

>Måske.

Du har en anden fortolkning?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 12:08

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Du har en anden fortolkning?

Last hop. Mener du fra routeren til PC eller fra Tiscali til router?

Det burde Tiscali dog kunne have fortalt ham.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-01-04 12:12

>Last hop. Mener du fra routeren til PC eller fra Tiscali til router?

Central til router.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 12:47

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Central til router.

Ok så er jeg umiddelbart ening mht. hvor problemet ligger.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-01-04 17:35

Martin Schultz skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det kan du da ikke vide noget om...

Klaus mener at det er kobberet mellem centralen og Nic, og er det det, så
vil et skift til en anden ADSL gøre brug af samme kobberpar, TDC piller
kobberet ned på centralen, og lader resten af vejen være urørt. Hvis ikke
noget af kobberet så er taget i brug til en anden, så hvis Nic (eller en
anden på samme adresse efter Nic må være flyttet) bestiller en linie til
enten ren ADSL eller til telefoni, så ved TDC at den terminering på
centralen havner hos kunden, og bruger det kobber.

Det skete her hos mig, havde Telefon/ADSL hos TDC nedlagde telefonen et
halvt årstid sener bestiller jeg så CC ADSL, teknikkeren kommer og
konstatere at det ikke virker som han havde formodet, måtte ned i et
fordeler lokale¹ og konstatere at der er en teknikker der havde lavet noget
udokomenteret om på opstillingen.

¹ dette lokale er i bebygelsen jeg bor i, og dækker små 1.400 lejemål

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-01-04 23:35

Nic wrote:
> Nu kom jeg på webspeed, da jeg fik for meget af tiscali.
>
> Til dem af jer der har fulgt mit forløb, har jeg lige lavet denne
> tracert:

Jo tak, et forløb hvor flere har peget på faktorer som du nægter at
acceptere som mulige fejlkilder.

> http://www.fogh.com/files/ping.htm
>
> Jeg synes det taler for sig selv. 3 mdr og det er stadig ikke
> løst.
>
> Skandale imho?

Du har endnu ikke modsagt

Hvor jeg indikerer at pakketabet er mellem din PC og den central du er
koblet op på. Altså skal "fejlen" findes på enten det kobber du bruger,
og/eller dit lokalnet.

--
Don't waste space

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 06:31

> Jo tak, et forløb hvor flere har peget på faktorer som du nægter
at
> acceptere som mulige fejlkilder.
Jeg forsøger da.

> [...]
du er
> koblet op på. Altså skal "fejlen" findes på enten det kobber du

Ovestående synes jeg ellers viste at pakketabet også er udefra og
ind?

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-01-04 07:56

Nic wrote:

> du er

Venligst lad være med at quotefuck'e. Min kommentar, som du citerer, er
ikke knyttet til den URL. Men din quote "teknik" får det til at se sådan
ud.

> bruger,
>
> Ovestående synes jeg ellers viste at pakketabet også er udefra og
> ind?

Du valgte at teste med Tiscali's navneserver som detsination. Jeg
fortæller at der ikke er pakketab mellem den og din central.

Jeg kan så suplere med den her fra en pro@ccess:

--- cr0.bol.tiscali.dk ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss

Så der er heller ikke pakketab fra den pro@ccess til din central (og
tilbage).

--
Don't waste space

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 12:23

> [...]
citerer, er
> ikke knyttet til den URL. Men din quote "teknik" får det til at
Jeg tog det du svarede med? fucker jeg så?`

> Du valgte at teste med Tiscali's navneserver som detsination.
Jeg
> fortæller at der ikke er pakketab mellem den og din central.

Godt, hvorfor lider jeg så af flowstops?

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-01-04 12:27

Nic wrote:

> Jeg tog det du svarede med? fucker jeg så?`

Hvis du redigerer, så min kommentar står under noget andet end det jeg
kommenterer, ja.

> Jeg
>
> Godt, hvorfor lider jeg så af flowstops?

Fordi der er et problem mellem din PC og den central du er på.

Men jeg fornemmer at vi ikke kommer videre, så jeg vil trække mig
medmindre der kommer noget nyt på bordet.

--
Don't waste space

Fra : Nic

Dato : 16-01-04 12:36

> Hvis du redigerer, så min kommentar står under noget andet end
det jeg
> kommenterer, ja.
Ok - forsøgte dog at vise hvad du svarede på :)

Ny udbyder ;) - siden igår :)