Ping tider på trådløst netværk?
Fra : Burgos Zeuner

Dato : 15-01-04 16:41

Hejsa.

Jeg overvejer som så mange andre at skifte netværket ud med et trådløst, men
jeg vil gerne vide om ping tiderne bliver dårligere. Jeg vil stadig gerne
have muligheden for at spille online, hvor ping tider kan være meget
vigtige.
I tilfælde af at man skal ofre sig her, vil jeg høre om man kan få udstyr
som både kan bruges med og uden tråd?

På forhånd tak

Lars Zeuner

Fra : Tom Madsen

Dato : 15-01-04 19:34

"Burgos Zeuner" <zeuner[remove this]@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> I tilfælde af at man skal ofre sig her, vil jeg høre om man kan få
> udstyr som både kan bruges med og uden tråd?

Hej

Når det er ping tiderne til dine onlinespil der bekymrer dig, så er det
ikke det trådløse net der er bestemmende for det. Den mindste hastighed du
får med et trådløst net er 11 Mbit. Og da den typiske Inet forbindelse ikke
er større end 2Mbit, såee....

Mvh

Tom Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-04 19:51

"Tom Madsen" <tom.madsen@nospam.net> wrote in message
> [...]

> ikke det trådløse net der er bestemmende for det. Den mindste hastighed du
> får med et trådløst net er 11 Mbit. Og da den typiske Inet forbindelse

Det var ikke det han spurtge om... På et hvert overførelsesled er der et
delay.. Fx på en dårlig desktop switch, adsl, fwa og meget andet... På
trådløst netværk er der også delay... omkring 10ms skal man mindst regne med
at der er af delay på en trådløs forbindelse.... og hvis forbindelsen ikke
er helt stabil kan det svinge tæmmelig meget.

Fra : Tom Madsen

Dato : 16-01-04 00:06

> [...]
> regne med at der er af delay på en trådløs forbindelse.... og hvis
> forbindelsen ikke er helt stabil kan det svinge tæmmelig meget.

Så har jeg fuldkommen og total misforstået spørgsmålet! Beklager!!

mvh

Tom

Fra : anders majland

Dato : 20-01-04 15:43

> [...]
> man mindst regne med at der er af delay på en trådløs forbindelse....
> og hvis forbindelsen ikke er helt stabil kan det svinge tæmmelig

En hurtig test her. Zyxel zywall30 med pccard indstikstkort og ping fra
bærbar med 3com pccard connected via 802.11b og 128bit web kryptering

Typisk 2-3ms - men da netet er belastet så kom der også højrere værdier.

Samme med kabel - der så går igennem to 3com officeconnect swictce
Typisk 1ms

Så jo der var hurtigst svar på kablet

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 15-01-04 22:44

> [...]

> jeg vil gerne vide om ping tiderne bliver dårligere. Jeg vil stadig gerne
> have muligheden for at spille online, hvor ping tider kan være meget

Jeg ved ikke bare om det er mit trådløse netkort og AP, men jeg oplever
engang i mellem, at forbindelsen bliver ret dårlig, det er ret irriterende
når man browser, men ville være katastrofalt i et online-spil.

Fra : Tommy

Dato : 16-01-04 09:18

On Thu, 15 Jan 2004 16:40:35 +0100, "Burgos Zeuner" <zeuner[remove
this]@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>vigtige.
>I tilfælde af at man skal ofre sig her, vil jeg høre om man kan få udstyr

Jeg satte trådløst netværk op derhjemme igår og checked pingtider før
og efter da jeg har spillet quake3 en hel del og det derfor er ret
vigtigt for mig at vide. Pingtid med almindeligt netkort smækket
direkte i ADSL model medførte pingtid til boomtown servere på 13ms
(TDC abonnement). Jeg satte så trådløs router op og tilsvarende
netkort. Pingtid til boomtown = 13ms. Så jeg er MEGET tilfreds hvad
det angår. Derudover har jeg router stående i stue-etagen og pc'en i
kælderen og der er fremrangende signal-styrke på.

Udstyret er 3com wireless 54mbit router/gateway og 3com pci wireless
netkort med ekstern antenne. Kr. 800 for router og kr. 612 pr.
netkort.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582