Kun tælle én gang ...
Fra : Martin A

Dato : 16-01-04 00:27

Hej NG,
har et lille problem som jeg håber der er en her der kan hjælpe med.

select count(*) as antal from tabel where brugerid=1

tæller alle rækker i tabellen hvor brugerid=1, men jeg skal bruge antallet
af rækker med forskellige dato'er og hvor brugerid=1

Håber der er en der kan hjælpe.

Databaseserveren er en MySQL 4.0.17 på windows.

Martin A

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-01-04 15:29

On Thu, 15 Jan 2004 15:26:30 -0800, Martin A wrote:

> skal bruge antallet
> af rækker med forskellige dato'er og hvor brugerid=1

Prøv at kigge på GROUP BY.

Fra : Martin A

Dato : 16-01-04 00:44

Thanx ...
Det virkede
lækkert med hurtigt svar :P

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-01-04 20:37

Martin A wrote:
> Thanx ...
> Det virkede
> lækkert med hurtigt svar :P

Ja specielt når svaret ligger der ca 21 timer før spørgsmålet
Hint - check dit ur på putteren

- PEter