Hurrah, Circeline med sele på, og ude at g~
Fra : Helle Larsen

Dato : 15-01-04 14:25

Hurrah, Circeline med sele på (for 4. gang) var ude at gå tur med mig i
min have i dag i en HEL 1/2 time, og det gik RET rimeligt godt.
Jubiii. Og hun virkede mere tilfreds indendørs efter at have gået den
tur med mig. Jeg har ikke opgivet lø-begården, men det er godt at "kunne
begge dele". Og så forbedres Line Cir-ces livskvalitet. Altså
efter MIN mening. Da hun har tydeligvis HAR været udekat i sit
"tidligere liv".

Jeg understreger, at hun bestemte - næsten - hele turen.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-01-04 15:18

Hej Helle.
Sidste vinter gik jeg også tur i haven med mine katte (i år har vi heldigvis
løbegård) - og det var tydeligt at de bagefter var afslappede, glade og
tilfredse. Om sommeren gjorde jeg i øvrigt det, at jeg koblede deres
flexliner på tørresnorene. Det gav dem et ret stort areal at færdes på, og
jeg havde imens hænderne fri til at foretage mig andre ting (og kunne lufte
begge katte samtidig). Naturligvis var jeg nødt til at have opsyn med dem
hele tiden, for der går kun et øjeblik inden de får filtret linerne sammen
eller rundt om planter og stolper.

Mvh. Else.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 16-01-04 09:24

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele tiden, for der går kun et øjeblik inden de får filtret linerne sammen

For en del tid siden, da jeg kun havde en kat, tog jeg ham sommetider med i
mine forældres sommerhus. Der fik han sele på og en meeeegt lang snor, som
ikke var bundet fast. Så kunne han selv tulle rundt i haven, og selv om han
bevægede sig ud af syne, så var der ingen fare på færde, så længe man bare
kunne se snoren. Selvfølgelig blev han af og til viklet ind i buske o.s.v.,
men slet ikke i samme grad, som når snoren var bundet fast.

Behøver jeg at sige, at han nærmest snorksov et helt døgn efter sådan en dag
!

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Larsen

Dato : 16-01-04 12:37

> [...]
> men slet ikke i samme grad, som når snoren var bundet fast.
>
> Behøver jeg at sige, at han nærmest snorksov et helt døgn efter sådan en dag

Hej Else og Helle. Tak for de gode fortællinger samt idéer.

Else, hvorfor FLEXliner ?? Er der nogen særlig fordel ved dem for
KATTE, fremfor blot en almindelig line ??

Helle, hvordan TURDE du det vedrørende sommerhuset. Kunne katten ikke
finde på pludseligt at give sig til at SPÆNE alt hvad "remmer og tøj"
kunne holde ??

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 16-01-04 13:25

> Helle, hvordan TURDE du det vedrørende sommerhuset. Kunne katten ikke
> finde på pludseligt at give sig til at SPÆNE alt hvad "remmer og tøj"
> kunne holde ??

Hej igen .

Jeg startede også med at binde snoren fast eller gå rundt med den. Men det
blev jeg hurtigt træt af, eftersom vi gerne kom om formiddagen og først tog
hjem igen om aftenen. Og han har aldrig bare haft spænet afsted. Det eneste
sted han har spænet hen, var ind i sommerhuset, hvis der skete noget
"farligt" . Og eftersom snoren ikke var bundet fast, kunne han nå helt
ind under sengen! Nogle gange tog han den også for fuld skrue over mod et
træ. Men han var ærlig talt lidt tung i r****, så han nåede kun ca. en meter
op ad stammen . Så nej, han har aldrig haft løbet sin vej (eller prøvet
på det). Men han var selvfølgelig aldrig uden opsyn.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.