Maskinen "fryser"!
Fra : Ultimatos

Dato : 15-01-04 14:32

Jeg har, for et par måneder siden, fået bredbånd (TDC). Men nu oplever jeg
mange gange dagligt, at computeren "fryser", når jeg surfer rundt på nettet.
Siderne vil ikke åbne og alt står stille ét minut eller to, før jeg kommer
igennem. Diverse nørder og såkaldte eksperter i omgangskredsen har ikke
nogen løsninger. TDC´s support mener dog, at det KAN være at mit Windows ´98
er for gammelt til bredbånd og anbefaler, at jeg forsøger med XP. Kan det
passe, at bredbånd ikke fungerer optimalt med `98éren??

m.v.h.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 15-01-04 15:43

"Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk)"> skrev i en meddelelse
> [...]
> er for gammelt til bredbånd og anbefaler, at jeg forsøger med XP. Kan det
> passe, at bredbånd ikke fungerer optimalt med `98éren??

Det kan meget vel være. Hvilken version af Windows 98 kører du Second
Edition eller
den "oprindelige"?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Ultimatos

Dato : 15-01-04 15:50

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet.
> ´98
> >
> Det kan meget vel være. Hvilken version af Windows 98 kører du Second

Windows 98, 2. udgave.

m.v.h.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-01-04 16:35

Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk) wrote:
> [...]
> bredbånd og anbefaler, at jeg forsøger med XP. Kan det passe, at
> bredbånd ikke fungerer optimalt med `98éren??

Jeg kører 98 SE og IE6, og har udover periodiske 'røde krydser' (se tråd
fra 14-01-04)
ingen problemer.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-01-04 17:17

Hej

Ultimatos wrote:
> [...]
> er for gammelt til bredbånd og anbefaler, at jeg forsøger med XP. Kan det
> passe, at bredbånd ikke fungerer optimalt med `98éren??

Nej, jeg har indtil for få måneder siden kørt ADSL hos TDC med Windows
98 (first edition). Jeg kører fortsat med Windows 98, men har nu noget
andet bredbånd indlagt i hele ejerforeningen. Det kører også fint.

Det er dog meget muligt at du kan optimere din Windows 98 ganske
kraftigt til bredbåndet. Prøv at køre den "Tweak Test" du kan finde på
http://www.dslreports.com/ under "Tests+Tools".

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Leony

Dato : 15-01-04 18:20

In news:400695ae$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk) <"(perrikke@privat.dk)"> typed:

> [...]
> bredbånd og anbefaler, at jeg forsøger med XP. Kan det passe, at
> bredbånd ikke fungerer optimalt med `98éren??

Defragmenterer du jævnligt?
Har du renset maskinen for spyware og lignende snask?

Den drastiske løsning er at starte med en frisk installation af Windows.
Hvor lang tid er det siden du installerede den Windows du kører med nu?

Jeg har kørt 256/256 fra Worldonline/Tiscali i 3 år på både Windows 98
og Windows 98SE uden problemer.
Jeg er ret sikker på at problemet er hardware eller software i din ende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/