Hjæælp - hurtigt!
Fra : C L M

Dato : 15-01-04 12:00

Jeg har købt en PC med flg. specifikationer:
CPU AMD ATHLON XP 2500+ Barton
på min kvittering står der alene:
Amd Athlon XP 2500+
men i BIOS og i WindowsXP kaldes den for:
AMD Duron 1,83GH

Jeg skal over med PC'en nu her, og vil i den anledning godt have lidt
baggrundsviden. Er der forskel på den bestilte PC og den, der fremgår af
kvitteringen? I hvis favør? Mener selv, at jeg bliver "snydt" hvis der
virkelig er tale om en Duron 1,83 GH, ik'?
Hvorfor fremkommer denne betegnelse pludselig? Er der vitterlig tale om en
Duron, eller kan der være et eller andet, "der snyder" systemet?
Via tlf. sagde min leverandør, at jeg skulle tjekke frekvensen i BIOS - den
skulle være 166MHZ, hvillket den også var! Men kan det overhovedet få min PC
til "at skifte navn"?
Hjælp hurtigt Please!

Fra : arc@na

Dato : 15-01-04 12:20

"C L M" <christian_lothfuckoff@stofanet.dk> wrote in

> Hjælp hurtigt Please!

AMD's CPU-ID-program kan hentes her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_
2364,00.html

(= http://makeashorterlink.com/?I29936217).

Hurtigt nok?

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 15-01-04 12:21

> [...]

> af kvitteringen? I hvis favør? Mener selv, at jeg bliver "snydt" hvis
> der virkelig er tale om en Duron 1,83 GH, ik'?

PS: HVIS det er en Duron 1.83 og du har betalt for den meget bedre Athlon-
processor - jo så er der sket en fejl.

arc@na

Fra : C L M

Dato : 15-01-04 12:31

Ja, tak for hjælpen!
Kan nu ikke hente nævnte program, da PC'en er min svigerfaders og han endnu
ikke har internet.
Kan du sige mig, om der er forskel på AMD Athlon XP 2500+ i forhold til den
jeg bestilte, der blot havde tilføjet "Barton"?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 15-01-04 12:39

C L M wrote:
> Kan nu ikke hente nævnte program, da PC'en er min svigerfaders og han
> endnu ikke har internet.

Hvad med at hente den fra den computer du sidder ved nu? programmet
fylder 332kb så det kan fint være på en floppy.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 13:46

C L M wrote:

> Kan du sige mig, om der er forskel på AMD Athlon XP 2500+ i forhold til den
> jeg bestilte, der blot havde tilføjet "Barton"?

En XP2500+ er en Barton..

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-01-04 14:51

"C L M" <christian_lothfuckoff@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> jeg bestilte, der blot havde tilføjet "Barton"?

Den bliver sikkert genkendt som den Duron, pga. at bundkortet ikke kender en
Barton.
Athlon XP 2500+ Barton kører 1.83 Ghz, så der er ikke noget galt.